رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت:یکی از دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری پس از 25 سال فعالیت در مساجد مختلف تشکیل گروه‌های مختلف هنری از جمله گروه سرود و گروه تئاتر است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رمضان معتمدی شامگاه یکشنبه در مراسم شب شعر فاطمی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی، هنری برگزار شد، اظهار کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی فعالیت می‌‌کنند.

وی با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بازوان توانمند فعالیت‌های فرهنگی کشور هستند، افزود: مساجد هنوز ظرفیت‌های فراوانی دارند که هنوز شناخته نشده و لازم است تدابیری اتخاذ شود که از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به عدم تحقق بودجه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صورت کامل، گفت: امید داریم در روزهای منتهی به پایان سال و اوایل سال آینده کسری این بودجه جبران شود.

وی بیان داشت: تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ ورزی از تدابیر رهبر معظم انقلاب درباره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که ساز و کار آن آماده شده است و به صورت یک اتاق فکر در این اماکن ایجاد خواهد شد.

معتمدی با اشاره به تدوین شناسنامه محلات مختلف توسط اعضای هیأت‌های اندیشه‌ورز، اذعان داشت: هیأت‌های اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان رشته‌های مختلفی است که زمینه انجام فعالیت‌های مختلف از طرف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در همه زمینه‌ها از جمله اشتغال‌زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به این‌که هیأت‌های اندیشه‌ورزی جهت احیای کارکرد مساجد سال آینده در مساجد استان اصفهان تشکیل می‌شود، ادامه داد: مساجد از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی، سیاسی، اجتماعی و مرکز اصلی تبادل و روابط اجتماعی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به وجود هزار و 800 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان، اذعان داشت: یکی از دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری پس از 25 سال فعالیت در مساجد مختلف تشکیل گروه‌های مختلف هنری از جمله گروه سرود و گروه تئاتر است.

محمدعلی جعفری در ادامه جلسه با اشاره به این‌که با وجود کمبود اعتبارات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان فعالیت‌های خوبی دارند، اظهار کرد: بیشتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارای کتابخانه هستند و امسال 5 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان تجهیز شدند.

وی با اشاره به ثبت کتابخانه 16 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرضا، گفت: در تلاش هستیم تا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان را به صورت تخصصی به ثبت برسانیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به وجود کانون‌هایی تخصصی در شهرضا و عدم ثبت آن‌ها، بیان داشت: تعداد 11 کانون فرهنگی هنری در مساجد حاشیه‌ای وجود دارد که هر یک از آن‌ها پایگاه فرهنگی مهمی در منطقه خود محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 8 کانون فرهنگی هنری روستایی در شهرستان شهرضا، ابراز داشت: در شهرستان دهاقان 32 کانون فرهنگی، هنری مساجد وجود دارد و از مجموع کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان دهاقان 12 عدد در شهر دهاقان، 6 عدد در شهر گلشن و 14 عدد در روستاها مستقر هستند.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح عیدانه کتاب، خاطرنشان کرد: این طرح امسال از 22 اسفند تا 22 فروردین ماه 97 در سه کتابخانه شهرستان اجرا می‌شود که علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند از این مراکز کتاب‌هایی با 20 درصد تخفیف دریافت کنند.

وی گفت: در طرح عیدانه کتاب سقف مجاز خرید برای هر خریدار 100 هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان را با 20 درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

 

انتهای پیام/م

 

ثبت کتابخانه 16 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.