وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هزینه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس را سنگین توصیف کرد.

لیبرمن: هزینه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس زیاد است، ولی ارزشش را داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم تاریخی، مهم و فوق العاده انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس هزینه سنگینی خواهد داشت که البته ارزشش را دارد.

وی در برنامه میت د پرس [Meet the Press] تلویزیون اسرائیل گفت: دستیابی به هیچ دستاوردی بدون پرداخت هزینه میسر نیست. افتتاح سفارت آمریکا در قدس هم هزینه ای دارد که ارزشش را دارد. ما باید برای پرداخت این هزینه آمادگی داشته باشیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته گفت احتمالا در مراسم گشایش سفارت آمریکا در قدس شرکت خواهد کرد. به گفته مقامات اسرائیلی جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ، داماد و دختر رئیس جمهور آمریکا و از مشاوران وی احتمالا به عنوان نمایندگان دولت آمریکا در این مراسم حضور خواهند داشت. تعدادی از سناتورهای آمریکایی و نمایندگان مجلس نمایندگان نیز برای شرکت در این مراسم به اسرائیل سفر خواهند کرد.

سفارت آمریکا در قدس ابتدا در ساختمانی در منطقه آرنونا واقع خواهد شد و به رسیدگی به امور کنسولی مانند صدور گذرنامه و روادید خواهد پرداخت. در اوایل افتتاح سفارت تنها دیوید فریدمن، سفیر آمریکا به همراه گروه کوچکی از کارکنان در این ساختمان مستقر خواهند شد. هنوز درباره محل دائمی سفارت آمریکا در قدس تصمیم گیری نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار