شبکه تلویزیونی المیادین به تحلیل پیامد‌های ورود اسرائیل به عرصه جنگ در سوریه پرداخت.

المیادین: اگر اسرائیل وارد جنگ با سوریه شود به سختی می‌تواند از آن خارج گرددبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در پی تحولاتی که درباره سوریه در حال رخ دادن است اسرائیلی ها به بهانه حضور ایران در سوریه با لحن تندتری علیه سوریه سخن می گویند.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: با هر هزینه که شده اجازه نمی دهیم ایران برای خود جای پایی در سوریه باز کند. ما گزینه دیگری در پیش نداریم، ما اجازه نخواهیم داد که ایرانی ها طناب دار را به دور گردن ما بیاندازند.

گلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: من عملاً از حمله نظامی گسترده آمریکا و جهان غرب به سوریه حمایت می کنم، حمله ای که باعث شود بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) هزینه اقدام های خود را شخصاً بپردازد.

زبان تهدید مسئولان اسرائیلی تند شده است، برخی کارشناسان و مسئولان امنیتی و سیاسی اسرائیل درباره خطرات دست زدن به هرگونه ماجراجویی اسرائیل هشدار داده اند و تاکید کرده اند اگر اسرائیل دست به ماجراجویی بزند باید هزینه سنگینی بپردازد.

ایهود باراک، نخست وزیر پیشین اسرائیل گفت: چنانچه درگیری رخ دهد من به شدت درباره آمادگی مان برای درگیری گسترده با حزب الله لبنان و سوری ها نگران هستم. بسیار بعید است که سطح سیاسی به نحو شایسته ای آمادگی ورود اسرائیل به یک جنگ فراگیر را داشته باشد و این مساله نگران کننده است.

در این میان، روسیه نیز هشدار داد اگر اسرائیل علیه سوریه وارد عمل شود این امکان وجود دارد که تل آویو خود را تنها بیابد.

به نظر تحلیلگران، سناریوی وقوع یک جنگ چند جانبه‌ای که اسرائیل نیز در آن حضور دارد، از هر زمان دیگری ملموس‌تر شده است. این سخن معروف در مورد اسرائیل نیز صدق می کند که ممکن است بداند چگونه وارد جنگ می شود اما دیگر نمی داند که چگونه از آن خارج شود.

انتهای پیام/

تبعات ورود اسرائیل به جنگ با سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۱۲:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
با سلام امیدواریم در صورت ادامه حملات اسراییل موشکهای ناشناس از سواحل غربی اسراییل هشداری برای این رژیم باشد
آخرین اخبار