رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی از اختصاص۳۷۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان مرکزی خبرداد.

  اختصاص۳۷۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان گفت: در سال جاری ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته که ۴۳۸ میلیارد تومان بوده است ۱۴ درصد کاهش دارد و این امر به دلیل آن است که دولت می‌خواهد عملکرد‌ها واقعی باشد و تخصیص‌ها با عملکرد‌ها یکسان باشد.

یادگاری افزود: از ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته به استان مرکزی، ۶۸ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۴۰ میلیارد تومان مربوط به ۳ درصد نفت و گاز است که باید در مناطق کمتر توسعه یافته استان هزینه شود و ۲۰۶ میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات قانون متوازن است.

وی اضافه کرد: پس از کسر الزامات از ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبارات استانی ۲۳۴ میلیارد تومان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای توزیع شهرستانی اختصاص پیدا کرد.

سهم شهرستان اراک از اعتبارات استانی بسیار پایین است

کریمی نماینده مردم اراک خنداب کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: باید از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه است در جهت افزایش اعتبارات استانی استفاده کنیم و مجمع نمایندگان استان هم در این زمینه تلاش‌های خود را انجام خواهند داد.

وی افزود: سهم شهرستان اراک ۲۲.۳ درصد اعتبارات استانی است که با توجه به اینکه مرکز استان است وبا بیشترین جمعیت استان با محرومیت‌های بسیاری مواجه است، این رقم بسیار پایین است و باید افزایش یابد.

در این جلسه واگذاری مکان فعلی بخشداری کارچان به استانداری، واگذاری اراضی تصفیه خانه آب سدکمال صالح به شرکت سهامی آب و فاضلاب و انتقال موقت کانون شماه ۲ پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان دلیجان به طبقه فوقانی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.