وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:در خراسان رضوی گام‌های بلندی در بخش معدن برداشته شده و طرح‌های زیادی در چند سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

خراسان رضوی جزو سرآمدترین استان‌های کشور در بخش معدن استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛محمد شریعتمداری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: باید در مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت‌های زمین شناسی در این استان مورد توجه قرار گیرد و کامل شود. همچنین همه نقاط در این منطقه تحت پوشش شناسایی و کنترل‌های دقیق ژئوفیزیک قرار گیرد.

وی گفت: براساس پیش بینی مبنی بر ۹۰۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن خراسان رضوی در سال جاری، امید می‌رود بتوان هزینه تکمیل زیرساخت‌های موجود در بخش اکتشاف، مدیریت و تامین تجهیزات بخش زمین شناسی و اکتشاف را از این محل تامین کرد.

وزیر صنعت افزود: همه شواهد نشان می‌دهد در حوزه سنگ‌های قیمتی و فلزات گران بها در خراسان رضوی زمینه‌های خوبی برای اکتشاف وجود دارد لذا باید امسال سال رونق اکتشاف در حوزه معدنی این استان باشد.

شریعتمداری در ادامه  گفت: به زودی مصوباتی از سوی وزارت صنعت ابلاغ می‌شود تا پروانه تاسیس واحد صنعتی کسانی که دو سال از آن استفاده نکرده و یا به حد مطلوب پیشرفتی نداشته اند بازپس گرفته شود و در اختیار متقاضیان جدید قرار گیرد.

وی افزود: پهنه‌های معدنی زیادی امسال در خراسان رضوی آزاد اعلام شده لذا باید آگهی روزنامه برای این پهنه‌ها اعلام شود تا مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وزیر صنعت همچنین بر شناسایی دقیقتر ظرفیت‌های صادراتی و اتکا به واقعیت‌ها به منظور رسیدن به رشد ۲۱.۷ درصدی صادرات غیرنفتی تاکید و گفت: امسال ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است که  از این میزان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی بخش تولید، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از صادرات غیرنفتی و توسعه منابع صندوق ضمانت از صادرات اختصاص یافته است.

شریعتمداری افزود : امسال همچنین قرار است ۹۰۰ میلیارد تومان از مطالبات سازمان‌های توسعه‌ای از دولت نظیر ایمیدرو در قالب ضمانت نامه پرداخت شود لذا این سازمان‌ها باید در مناطق کم برخوردار شهر‌ها مانند حاشیه شهر به صورت مشارکتی ۵۱ و ۴۹ درصد سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: خریدار کالای ایرانی محدود و انبار‌های واحد‌های تولیدی مملو از کالا‌هایی است که امکان فروش آن مهیا نشده لذا باید با کار گسترده تبلیغاتی و ایجاد زمینه فروش بتوان در جهت تحقق شعار سال و همچنین کمک به تولیدکنندگان گام برداشت.
 
انتهای پیام//ا.س
 

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور وزیر صنعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.