وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و نوسازی صنعتی کشور در اختیار نظام بانکی قرار گرفته است.

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و نوسازی صنعتی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: کشور به شدت نیازمند نوسازی صنعتی است که تحقق این امر در گرو تخصیص منابع بانکی با نرخ ترجیحی است، در غیر این صورت موثر واقع نمی‌شود.

وی افزود: در خراسان رضوی بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال از محل منابع استانی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور نوسازی و بازسازی صنعتی تخصیص یافته است، و با این روند پیش بینی می‌شود استان موفق به نوسازی صنعتی شود.

شریعتمداری با اشاره به وجود ۶ هزار واحد صنعتی نیمه تمام با بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور که قرار است امسال تکمیل و بهره برداری شود، گفت: تا کنون چهار هزار و پنج طرح از این تعداد با سرمایه گذاری ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از این تعداد پروژه بهره برداری شده، ۱۶۶ واحد در خراسان رضوی قرار داشته که این از افتخارات این استان است.

وی با بیان اینکه سهم خراسان رضوی 4/8 درصد از منابع بوده، اما با توجه به جذب بالای این خطه، تا کنون بالای هفت درصد از مجموع منابع کشور جذب این استان شده است.

شریعتمداری ادامه داد: در زمینه جذب منابع در نظر گرفته شده برای طرح رونق تولید تا اکنون ۴۱ هزار و ۷۴۰ واحد ثبت نام کرده اند که ۱۲ هزار و ۳۱۵ واحد از این تعداد موفق به دریافت تسهیلات از نظام بانکی شده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : منابع دریافت شده توسط این واحد‌ها ۸۶ میلیارد ریال است که سهم خراسان رضوی از آن پنج درصد است.

وی ادامه داد: در این میان تلاش می‌شود منابع در نظر گرفته شده برای رونق تولید در سال جاری به درستی تخصیص یابد و تا کنون ۴۱ هزار و ۷۴۰ واحد در سامانه بهبین یاب برای دریافت منابع ثبت نام کردند و ۱۲ هزار و ۳۱۵ واحد نیز هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که در این میان سهم خراسان رضوی بیش از ۵ درصد است.

شریعتمداری افزود: امروز ۱۱۲ میلیون تن ظرفیت فولادی جدید در کشور در دست احداث است که متوسط پیشرفت فیزیکی آن ۵۷ درصد می‌باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:: خراسان رضوی در همه حوز‌های صنعتی و گردشکری و کشاورزی دارای پتانسیل‌های بالایی است و به طور قطع با کمی کمک در حوزه تامین منابع ارزان قیمت‌تر می‌توان فعالیت‌های اقتصادی استان را رشد دهیم.

وی ادامه داد: ۵/۱۱ میلیارد تومان نرخ سود تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی و بازسازی واحد‌های صنعتی ستان اختصاص یافته است.

شریعتمداری با بیان اینکه کشور به شدت نیازمند نوسازی صنعتی است گفت : این امر نیازمند تسهیلات با نرخ ترجیحی است و گرنه موثرواقع نمی‌شود.


انتهای پیام//ف. م.


وزیر صنعت، معدن و تجارت :
بخش صنعت پنج درصد و معدن سه درصد رشد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.