وزیر صنعت در مشهد:

ظرفیت تولید فولاد کشور ۲۰۰ میلیون تن افزایش پیدا کرد/ تراز ارزی کشور مثبت است

وزیر صنعت گفت:ظرفیت تولید فولاد کشور از ۱۲۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تن افزایش پیدا کرد که رشدی بالغ بر ۴۷ درصد در تولیدات فولادی در چند ماهه اول سال ۲۰۱۸ را شاهد هستیم.

ظرفیت تولید فولاد کشور  ۲۰۰ میلیون تن افزایش پیدا کرده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛محمد شریعتمداری در جلسه فعالان و اعضاء کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تراز ارزی کشور  مثبت است و اتفاقات ارزی ماه‌های گذشته اتفاقات اقتصادی نبود.

وی  با اشاره به برنامه های سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی مجموعه طرح‌های عمرانی و اقتصادی متعددی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وزیر صنعت ادامه داد: همچنین در این سفر قرار است عملیات اجرایی طرح‌های دیگری با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شود.

شریعتمداری تصریح کرد: طرح‌های آماده افتتاح بیشتر در حوزه صنایع معدنی بوده و در سبزوار و نیشابور دو پروژه مهم در این دو بخش افتتاح خواهد شد که مربوط به فولاد کشور است.
 
وی گفت: با این افتتاح‌ها میزان تولید کنسانتره و فولاد اسفنجی در خراسان رضوی افزوده خواهدشد.

وزیر صنعت افزود:خراسان رضوی به یکی از اهداف بزرگ صنایع معدنی کشور تبدیل شده است که سال گذشته ۱۰ میلیون تن ظرفیت جدید فولاد در منطقه سنگان افتتاح کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در روز دوم سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی یک مرکز بزرگ صنعتی که تولید کننده شیشه در فریمان است با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: برای اینکه کالای با کیفیت داشته باشیم باید نوسازی صنعتی صورت گیرد و در این راستا با همکاری نمایندگان مجلس ۳ هزار میلیارد تومان به نوسازی در واحد‌های صنعتی اختصاص پیدا خواهد کرد که به این ترتیب می‌توانیم به تولید کالای قابل رقابت و با کیفیت دسترسی پیدا کنیم.

وزیر صنعت تصریح کرد: ایجاد شرایط اعتباری مناسب برای خرید مطلوب به خریداران کالا‌های ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد که در این مسیر نیازمند همراهی سیستم بانکی هستیم.
 
شریعتمداری گفت: امیدواریم نظام بانکی کشور شرایط اعتباری را برای خرید کالا از واحد‌های تولیدی فراهم کند.

وی افزود: همچنین امیدواریم در حوزه فرهنگی هم قدم‌های خوبی برداشته شود و مردم صبوری کنند تا کیفیت کالا‌های داخلی افزایش یابد.
 
در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان و اعضاء کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی به بیان مشکلات در حوزه تولید و پیشنهاداتی برای برون رفت از مشکلات ارائه دادند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

نشست وزیر صنعت فعالان و اعضاء کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.