شوراها موظف هستند در اولین جلسه خود نسبت به انتخاب شهردار متخصص و متعهد اقدام کنند و شورای پنجم نیز در اولین جلسه خود چنین کاری کرد و شهردار جدید را به اتفاق آرا انتخاب کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس شورای شهر اصفهان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی حاصل و نتیجه صبر و ایستادگی مؤمنان پس از غیبت حضرت ولیعصر و تلاش آن‌هاست تا آرمان‌های عصر ظهور را محقق سازند.

فتح‌اله معین با بیان این‌که امام خمینی بعد از رفراندوم جمهوری اسلامی تأکید بر لفظ جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر داشتند، بیان داشت: همه می‌دانند که وقتی قانون اساسی جمهوری اسلامی پس از تعیین نظام تدوین شد توسط خبرگان قانون اساسی تدوین شد و به توشیح حضرت امام رسید.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان این‌که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ابعاد توحیدی و مبتنی بر کرامت انسانی دارد، بیان کرد: در اصل 3 قانون اساسی آمده است که برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی به مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت خود در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بستگی دارد.

وی با بیان این‌که قانون اساسی محل بروز مشارکت عامه مردم را در شوراها چه شورای شهر و چه مجلس شورای اسلامی می‌داند، عنوان کرد: اداره امور کشور بر آرای مردم و اراده مردم اتکا دارد، برای پیشبرد اهداف مختلف و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره هر ده، روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان توسط شورایی متشکل از مردم همان منطقه امکان پذیر است.

معین با اشاره به برنامه امام خمینی به شورای انقلاب و پیش از تدوین قانون اساسی، تصریح کرد: کردستان یکی از مناطقی بود که دشمن امید زیادی داشت بتواند در این نقطه نفوذ کرده و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند، پس از دیدار مردم کردستان باحضرت امام، ایشان به شورای انقلاب اسلامی ابلاغ کردند آیین‌نامه اجرایی شوراها در سراسر کشور اجرا شود که استقرار حکومت مردمی در ایران و حق تعیین سرنوشت محقق شود و آن چیزی که باعث می‌شود توطئه‌های دشمن نقش بر آب شود حضور مردم در انتخابات مختلف است.

وی با بیان این‌که برای دشمن موجب شگفتی شده است که چگونه با همه مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده‌اند مشارکت مردم این قدر زیاد است، تأکید کرد:  ایران یکی از بالاترین میزان‌های مشارکت در انتخابات را دارد، اجرای طرح شوراهای شهر و روستا به دلیل جنگ به تأخیر افتاد و نهایت تا سال‌های 70 و بعد از آن تشکیل شوراهای شهر و روستا به تعویق می‌افتد.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان این‌که رهبر معطم انقلاب به مناسبت تشکیل شوراها مطالبی را بیان کردند، خاطرنشان کرد: پایبندی به معماری ایرانی و اسلامی، ترویج نظم و قانون، آسان‌سازی خدمات رسانی، عدالت، توسعه فضای سبز، توجه به نیازهای جانبازان و معلولان و توجه به زنان و جوانان بخشی از چارچوبی است که ایشان برای شوراها تبیین کردند.
وی با بیان این‌که اجرایی‌ترین وظیفه شوراها نظارت بر نحوه فعالیت شهرداری هاست، تأکید کرد: شوراها موظف هستند در اولین جلسه خود نسبت به انتخاب شهردار متخصص و متعهد اقدام کنند و شورای پنجم نیز در اولین جلسه خود چنین کاری کرد و شهردار جدید را به اتفاق آرا انتخاب کرد.

معین با بیان این‌که تعیین محل درآمدهای شهرداری و تعیین بودجه مصوب شهرداری از دیگر اقدمات شورای شهر است، بیان کرد: برای سال 97 بودجه 3 هزار میلیاردی و تعیین محل هزینه ها انجام شده است، بیش از 9 ایستگاه قطار شهری را شورای شهر پنجم به نتیجه رساند و امروزه شاهد هستیم که بعد از 17 سال اولین قطار شهری اصفهان از خیابان امام خمینی تا پایانه صفه حرکت می‌کند و تا امروز 52 هزار نفر مسافر از قطار شهری اصفهان استفاده کردند.

وی با بیان این‌که نزدیک به 100 دستگاه جدید اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان اضافه شده است، در پایان گفت: شورای پنجم مفتخر است در راستای اجرای وظایف خود با امام جمعه اصفهان و ریاست حوزه علمیه اصفهان و استاندار اصفهان و دیگر مسؤولان اجرایی هماهنگی لازم داشته است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار