استاندار اصفهان گفت: مقرر شده است 4 یا 5 هتل بزرگ در این کلانشهر احداث شود تا مشکل کمبود فضای اقامتی گردشگران حل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در نشست مشترک کمیسیون گردشگری اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اصفهان، که با حضور دستیار ویژه استاندار اصفهان و رئیس شورای شهر اصفهان و تعدادی از اعضای شورا و برخی از اعضای اتاق‌های بازرگانی اصفهان و تهران برگزار شد، اظهار کرد: باید این رویه که بخش خصوصی همچنان مطالبه‌گر و بخش دولتی مقاومت کند و یا تصمیمات بخش خصوصی را معطل نگه دارد، تغییر کند.

وی با تأکید بر این که بعد از گذشت 40 سال این دو بخش باید با تعامل به تفاهم کامل برسند، افزود: باید در جهت توسعه به ویژه توسعه گردشگری گام‌های جدی و محکم برداشته شود.

استاندار اصفهان با اشاره به این که لازم است راهکارهای عملی در این خصوص تدوین شود، گفت: باید به دنبال آسان‌ترین و در عین حال مؤثرترین راه‌ها برای تعامل این دو بخش باشیم.

وی با تأکید بر این که بخش خصوصی باید در این بخش برنامه‌ریزی قوی کند و محکم وارد شود، خاطرنشان کرد: صدا و سیما هم باید در تبلیغ آژانس‌هایی که در گردشگری فعال هستند، تخفیفات ویژه ارائه دهد و شهرداری‌ها نیز برای در اختیار گذاشتن تابلوهای تبلیغاتی در توسعه گردشگری تخفیفات لازم را اعمال کند.

مهرعلیزاده اذعان داشت: بخش خصوصی باید فعالانه وارد عمل شود و در هرکجا که نیازمند حمایت دولت داشته باشد با تمام قوا حمایت خواهیم کرد.

وی یکی از این مشکلات بخش گردشگری را کمبود فضای اقامتی در استان عنوان کرد و یادآور شد: مسأله تورها و گران‌فروشی برخی فروشگاه‌های صنایع دستی به گردشگران خارجی نیز از دیگر مشکلات شناسایی شده است.

استاندار اصفهان، اصفهان را مقصد نخست گردشگران خارجی در ایران خواند و اضافه کرد: مقرر شده است 4 یا 5 هتل بزرگ در این کلانشهر احداث شود تا مشکل کمبود فضای اقامتی گردشگران حل شود.

وی زاینده رود را مسأله پراهمیتی برای گردشگری دانست و ادامه داد: امسال به اندازه یک‌سوم سال گذشته آب در حوضه آبریز زاینده‌رود خواهیم داشت و به همین دلیل امکان جاری شدن رودخانه در اصفهان وجود ندارد که این امر برای بخش گردشگری نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند.

مهرعلیزاده با بیان این که اتاق‌های بازرگانی مسؤولیت دارند که با همکاری تشکل‌های صنفی استانی و ملی، شوراهای شهر و شهرداری اصفهان، نیروی انتظامی و مدیران دولتی ذیربط نسبت به پیگیری و رفع مشکلات 12گانه‌ای که احصا شده، اقدام کنند، متذکر شد: در این راستا دستیار ویژه استاندار برای پیگیری‌های لازم انجام وظیفه خواهد کرد.

وی با تأکید بر برگزاری همایش توسعه هتل‌ها و اماکن اقامتی استان برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه زیرساخت‌ها عنوان داشت: هماهنگی بین دبیرخانه‌ها در این راستا الزامی است.

استاندار اصفهان در ادامه بر ساماندهی تعطیلات آخر هفته با توجه به تعطیلی دو روزه اکثر کشورها تأکید کرد و بیان داشت: در بیشتر کشورهای اسلامی روزهای جمعه و شنبه به عنوان تعطیل رسمی اعلام شده است که می‌تواند در ایران نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر طرح مدیریت واحد میدان نقش جهان و طرح جامع این میدان، ایجاد نمایشگاه صنایع دستی به صورت مشترک تهران و اصفهان، ایجاد تورهای بازاریابی، رویدادسازی برای فصول کم‌گردشگر به عنوان مصوبات این نشست تأکید کرد و خواستار تعیین چگونگی همکاری صدا و سیما برای ارتقا و توسعه گردشگری استان و تسریع در انجام پروژه‌های نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و سالن اجلاس با همکاری بخش خصوصی شد.

گفتنی است در این نشست تدوین تفاهم‌نامه همکاری چگونگی تعامل نیروی انتظامی با گردشگران از بدو ورود تا خروج کامل از کشور، برنامه‌های آموزشی تعامل با نیروی انتظامی جهت بهبود ارتباطات و بهبود عملکرد نیروی انتظامی و چگونگی برخورد با توریست و گردشگر به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار