شهردار شهرضا گفت: یک پنجم جمعیت شهر را مناطق کمتر توسعه‌یافته تشکیل می‌دهند و 15 درصد مساحت شهری را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رحیم جافری دیروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان شهرضا با اشاره به مناطق کمتر توسعه‌یافته در شهرضا، اظهار کرد: در سال‌های 94 و 95 مناطق کمتر توسعه‌یافته شهرستان شهرضا مورد مطالعه قرار گرفت و شهرضا یکی از 12 شهر کشور در طرح بازآفرینی مناطق کمتر توسعه‌یافته در وزارت راه و شهرسازی مورد تصویب قرار گرفت و اعتباراتی برای آن مقرر شد.

وی با اشاره به ایجاد سالن ورزشی در محله ترک‌آباد و تأمین قیر برای مناطق کمتر توسعه‌یافته شهرستان با پیگیری نماینده مردم در مجلس، افزود: 5 محله کمتر توسعه‌یافته به عنوان پنج نقطه متصل و منفصل شهری هستند که مطالعات درباره این مناطق انجام شده است.

شهردار شهرضا با بیان این‌که جمعیت 5 محله کمتر توسعه‌یافته شهرضا 20 هزار و 654 نفر است، گفت: یک پنجم جمعیت شهر را این مناطق تشکیل می‌دهند و 15 درصد مساحت شهری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی مشکلات محله خمینی‌آباد شهرضا، بیان داشت: سرعت توسعه مناطق شهری شهرضا به دلیل پرداخت عوارض است، در مقابل ساکنان این مناطق قادر به پرداخت عوارض نیستند.

جافری با بیان این‌که این مناطق ریشه 30 ساله دارند و همه دستگاه‌ها به نوعی مقصر هستند، تأکید کرد: با توجه به فضای حاکم بر شورای شهر سرعت توسعه و پیشرفت این مناطق در آینده بیشتر خواهد بود، شأن و جایگاه شهرضا این محله‌ها نیست.

وی با بیان این‌که سرانه شهر شهرضا در استان پایین‌ترین سرانه است، عنوان کرد: آهنگ توسعه و آبادانی در شهرضا کند است و هر دستگاهی باید نسبت به آبادانی و توسعه این مناطق تلاش کند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.