نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قدرت شوراها افزایش پیدا کند تا توان نظارتی نمایندگان مردم در مجلس افزایش پیدا کند .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی  در پنجمین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، اظهار کرد: باید به رأی مردم احترام گذاشت، اگر نتوانیم برای مردم کاری انجام دهیم و مشکلات آن‌ها را حل کنیم، حق‌الناس می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که باید با تعامل و هم‌اندیشی مشکلات مردم را حل کرد، افزود: نمایندگان مجلس در صدد هستند که جایگاه شورا را بالا ببرند، وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت است، اگر شوراها تقویت شوند به حضور نمایندگان در بیشتر موضوع‌ها نیازی نیست.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در مجلس کمیسیون شوراها وجود دارد، اضافه کرد: سه نماینده از 20 نماینده استان اصفهان در این کمیسیون حضور دارند و این یک فرصت برای استان و شهرستان است و به دنبال آن هستیم که به عنوان نمایندگان مردم در شهر و روستا جایگاه شورا را بالا ببریم تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

وی با بیان این‌که باید قدرت شوراها افزایش پیدا کند تا توان نظارتی نمایندگان مردم در مجلس افزایش پیدا کند و از قانون‌گذاری تا نظارت را انجام دهند، گفت: تعامل و همگرایی اعضای شورا و نماینده بسیار اهمیت دارد باید به فکر فردای مردم باشیم.

محمودی با بیان این‌که قوه فکر کردن مردم فراموش شده و باید از همفکری مردم استفاده کرد، ابراز داشت: اعضای شورا پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند.

وی با اشاره به این‌که در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان به دنبال زیرساخت هستیم، اذعان داشت: آب، جاده و فاضلاب در دو شهرستان حوزه انتخابیه پیگیری می‌شود و اعضای شوراهای شهر و روستا و عشایر باید با نماینده در ارتباط باشند و مسائل و مشکلات را احصا کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید در شهرستان‌ها به اعضای شوراهای شهر میدان دهند تا مسائل و مشکلات را دنبال کنند، ادامه داد: باید اجازه دهیم شوراها مسائل و مشکلات را مطرح کنند و دنبال حل آن باشند.

وی با اشاره به شرایط بودجه کشور و اختصاص به شهرها، اذعان داشت: هر سال بودجه‌ای در اختیار شهرستان قرار می‌دهند در سال گذشته 45 درصد از بودجه شهرضا محقق شد، شرایط بودجه خوب نیست و مسؤولان باید بر این اساس در روستاها قول بودجه بالا ندهند.

محمودی با بیان این‌که باید درباره بودجه با مردم شفاف و واقع‌بینانه صحبت کرد، اضافه کرد: باید اقتصاد را تقویت کرد که در این راستا اعضای شوراهای شهر و روستا می‌توانند این کار را انجام دهند، باید شرکت تعاونی در شهر و روستا با حضور خود مردم تشکیل شود و اگر مردم استقبال نکردند از بخش خصوصی دعوت کنیم.

وی با بیان این‌که باید به فرصت‌ها نگاه و از آن استفاده کرد، مطرح کرد: در روستاها هر چقدر آسفالت و جدول‌کاری شود و محیط روستا را با شهر تطبیق دهید، سبب ماندگاری روستائیان در روستا نمی‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر اقتصاد روستا حرکت کرد مردم هم در روستاها ماندگار می‌شوند، تأکید کرد: وقتی جمعیت روستا بالا باشد امکانات هم ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مهمترین مشکل دو شهرستان شهرضا و دهاقان آب است، بیان داشت: اولویت این دو شهرستان آب شرب است، توانستیم برای شهرستان دهاقان حدود 50 میلیون مترمکعب تخصیص آب بگیریم که تا پایان سال کار انتقال آب انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.