عضو شورای شهر اصفهان گفت: اولين مصوبه شورای اسلامي شهر اصفهان در سال جديد الزام شهرداری و سازمان های آن به استفاده و تهيه کالا ها و اقلام مورد نیاز از توليدات داخلي است .

کوروش محمدی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: اولين مصوبه شوراي اسلامي اصفهان در سال جديد اشاره دارد که شهرداري و سازمان وابسته و تبعه به منظور تهيه کالا ها و اقلام تبليغي از توليدات داخلي استفاده کنند از طرف دیگر  به منظور گسترش سامانه حمل و نقل عمومي از توليدات شرکت هاي ايراني بايد استفاده ببريم که در این راستا در سال قبل چند دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شد که همگي از زمره توليدات توليدکنندگان داخلي تهيه شده بود.

رئیس انجمن آسیب شناسی ایران: کميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي شهر اصفهان از بدو تشکيل تا به حال تحت شعار تحول فرهنگي و ايجاد نشاط در بستر جامعه شهري اصفهان اقدامات بسياري را در دست اقدام قرار داده است.

وی ادامه داد: جامعه شهري اصفهان بنا به اقتضائات و شرايط منحصر به فرد خود همچنين نظر به تحولات و اتفاقات سال هاي اخير دچار آسيب هايي شده که این آسیب ها به رغم غير ملموس بودن از نگاه بسياري از کارشناسان جدي و قابل تامل ارزيابي مي شود و البته شایان ذکر است منشا آسيب هاي گفته شده در بستر جامعه امروز، آسيب فرهنگي رخ داده در جامعه است.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: بخشي از جامعه دچار التهاب بخشي از آن دچار انواع افسردگي ها همچنين بخشي دچار ناآرامي هاي رواني و تبعات بعد از آن شده که بي شک اين عوارش ناشي از آسیب هایی است که به آن اشاره شد.

وی توضیح داد: در بين توده هاي مختلف جامعه نوجوانان و جوانان اصفهاني دچار پارادوکس هاي مختلف فرهنگي شده اند که اين امر نشان دهنده لزوم وجود عزم و همت جدي از سوي مسئولين به منظور رفع اين دوگانگي ها هست چراکه اين پارادوکس ها آثار تغييراتي است که در تکنولوژي روز و به تبع آن ابزار هاي ارتباطي رخ داده همچنين تحولات اقتصادي و سياسي نيز به اين پديده دامن زده است.

محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود اذعان کرد: تمامي مواردي که بيان شده نهايتا منجر به ايجاد نوعي از شکاف نسلي شده که بين دو نسل و از جمله بين والدين و فرزندان رخ داده است همچنین باید توجه داشت اين شکاف باعث شده تا فرزندان در مواجهه با آموزه هاي درون خانواده، واقعيت امروز و آموزه هاي دستگاه آموزش و پرورش دچار پارادوکس شوند.

وی تشریح کرد: در شرايطي که درآن حضور داریم نيازمند عزم و اراده جدي مسئولين به منظور ورود به اين عرصه و بهبود شرايط هستيم چراکه جامعه امروز ما مبتني بر شرع و دين مقدس اسلام است و مي بايست داراي مديريت فرهنگي استوار بر ارزش هاي والاي ديني باشد و به تعريف ديگر سطح و تراز فرهنگي جامعه مخاطب بايد منطبق بر ارزش ها و الزامات شرع مبين باشد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: از مهمترين گام هاي برداشته شده اقداماتي در جهت افزايش نشاط در سطح جامعه است که از جمله اي اين اقدامات بازسازی محور هاي فرهنگي اصفهان مبتني بر فرهنگ سنتي اين شهر می باشد چراکه مي بايست فضاي پايدار و با نشاط اصفهان قديم به جامعه امروز باز گردد به عنوان مثال  محور چهارباغ عباسي در مصوبه اي به يکي از محورهاي فرهنگي شهر تبديل خواهد شد که بخشي از اين اقدام قابل تقدير همچون آماده سازي پياده رو ها در حال انجام است.

وی گفت: در سال جاري پياده روهاي اين محور تاريخي به پايان خواهد رسيد و در اين امکان فرهنگي المان هاي سنتي و فرهنگي نشات گرفته از فرهنگ اصفهان قديم به طور قطع تعبيه خواهد شد همچنین لازم به توضیح است که تيم هاي کارشناسان خبره طي جلسات کارشناسي با هماهنگي کميته هاي خاص و منحصر به اين کار بر پروژه مذکور در چهارباغ عباسي نظارت دارند و همين امر باعث شده تا منطقه چهارباغ عباسي ار ديگر مناطق تاريخي و به نوعي از کل شهر اصفهان جدا گردد.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: از ديگر اقداماتي که شوراي فعلي در جهت انجام اصولي و درست پروژه چهارباغ انجام  داده است تعيين يک مدير پروژه خاص براي آن است چراکه پروژه چهارباغ عباسي پايلوتي خواهد بود که در صورت تحقق اهداف ترسيم شده در ديگر محور هاي اصفهان اجرا خواهد شد و از مهمترين اين محور ها شمال و جنوب اصفهان خواهد بود.

وی اذعان کرد: از ديگر طرح های در دست اقدام در شوراي فعلي ساماندهي متکديان است که داراي تبعات بسياري در حوزه تحولات اجتماعي می باشد از ديگر سو ساماندهي معتادان متجاحر نیز در کنار طرح هاي دیگر دنبال میشود همچنین ايجاد شرايط توانمد سازي براي قشر آسيب ديده جامعه از ديگر اقدامات شوراي دوره پنجم است که بعد از تخصيص اعتبارات لازم با جديت دنبال شده و در پي راه اندازي اين طرح مرکز جامعه توامند سازي اقشار آسيب ديده افتتاح خواهد شد.

رئیس انجمن آسیب شناسی ایران ادامه داد: در حال حاضر به منظور تاسيس و افتتاح اين مرکز اعتبار سنجي ها انجام، زمين مورد نياز تخصيص و برنامه ها به شکل تفصيلي تدوين شده است و به زودي مرحله ساخت شروع و ظرف دو تا سه ماه آينده به بهر برداري خواهد رسيد که به موجب این طرح، اصفهان ديگر شاهد حضور هيچ زن و مرد کارتن خوابي نخواهد بود همچنين پس از تاسیس مرکز فوق ميتوانيم به شکلي مطلوب معتادان متجاهر را سامان دهي کنيم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش تعامل با رسانه هاي مکتوب، با مطبوعات تعاملات ويژه اي داريم و از ديگر سو تلاش هايي انجام شده که شهرداري اصفهان حمايت هاي مناسبي را از رسانه هاي اصفهان بدون در نظر گرفتن گرايشات در دست اقدام بگذارد همچین باید اعلام کنم که اين دست از حمايت ها بدين جهت انجام مي شود که با پشتیبانی از رسانه ها بتوانيم از جريان سيال فرهنگي اصفهان استقبال کنيم بنابراين  مصوبه اي در دست بررسي است که بر اساس آن بتوانيم به فعالان مطبوعات اصفهان فضاي مورد نياز و کمک هاي مالي اي را اختصاص بدهیم.

محمدی توضیح داد: فعالان و اهالي رسانه هاي اصفهان به خصوص خبرنگاران محترم مي بايست مورد حمايت قرار گرفته  از ديگر سو اعتباراتي را به منظور تخصيص به مرکز صدا و سيما اصفهان در بودجه سال 1397 ديده شده که به موجب اين اعتبارات توليد و تهيه محتوا مبتني بر خبر و اطلاع رساني در اختيار رسانه ملي قرار داده شود.

وی گفت: در حوزه خبرگزاري ها نيز ازتباطات ويژه اي با اين رسانه ها برقرار شده است که این اقدامات به دنبال نشان از حمایت های شوراي دوره پنجم به دنبال پشتیبانی از رسانه هاي فعال در حوزه فرهنگي اصفهان است.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان در ادامه توضیح داد: در نگاه شوراي فعلي سازمان هاي مردم نهاد بازوان پر توان و محکم شورا هستند به همین منظور کميته فعال در حوزه سمن ها در شوراي اسلامي اصفهان اهم و اکثر اين سمن ها را شناسايي و در بستر هاي لازم در حال کمک رساني به اين مراکز هست.

وی گفت: کمک هاي فعلي به سمن ها با اين رويکرد انجام مي شود که مي بايست اين سازمان ها داراي حداقل توانايي لازم جهت پیشبرد اهداف خود باشند چراکه اين ايده و اعتقاد شوراي شهر است که يک سازمان مردم نهاد اگر داراي حداقل توانايي نباشد به منظور تامين هزينه هاي خود با دريافت کمک هزينه هاي خود از سازمان هاي دولتي از فضاي غير دولتي خارج مي شود.

رئیس انجمن آسیب شناسی ایران ادامه داد: در نگاه شوراي شهر فعلي سمن ها بايد با اهداف خاص و برنامه ريزي شده به دنبال استفاده از نيروهاي مختصص بوده و در اين فرآيند با برنامه هاي خود  به کمک دولت، مديريت شهري و ديگر نهاد خدمات دهنده بپردازند.

وی گفت: به منظور دستيابي به اهداف برنامه ريزي شده شوراي شهر در حوزه سمن ها، ارتباطات خوبي با اين مراکز برقرار و در پايان سال گذشته مبالغي در جهت کمک به اين سازمان ها اعطا شد که اين کمک ها به خصوص به مجموعه هاي حامي بيماران داراي ضايعه نخايي همچنين مراکز حامي زنان کارتن خواب تخصيص پيدا کرد.

محمدی اظهار کرد: همچنين به منظور ياري رساني به سمن هاي فعال در حوزه حمايت از معتادان و زنان کمک هاي مالي با هدف توامند سازي در دست اقدام است چرا که هدف ما اين است کمک های اختصاص یافته به سمن هاي مختلف مي بايست در رديف توامندي ها اين مراکز قرار گيرد و نبايد جزء مصرف اين سازمان هاي تلقي شود.

وی در بخش پایانی اظهارات خود اذعان کرد: امروزه در جامعه اصفهان دچار چند معضل اساسي هستيم که مهمترين آن ها مربوط به مشکل خشکسالي و کمبود آب است بنابر اين مي بايست مردم اصفهان با کاهش مصرف هاي غير ضرور و صرفه جويي اين بحران را کنترل کنند چراکه در غير اين صورت در دو تا سه ماه آينده با مشکل آب شرب مواجه خواهيم بود.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: از طرفي ريزگرد ها و آلودگي هوا مشکل مهمي براي مردم اصفهان تلقي مي گردد به همين منظور و به دنبال توسعه حمل و نقل عمومي در مقابله با آلودگي هوا اعتبارات خوبي در راستاي خريد اتوبوس هاي جديد و جايگزين کردن این اتوبوس ها با اتوبوس هاي مصرف کننده سوخت فسيلي تخصيص يافته.

وی گفت: از ديگر سو بايد به سوي استفاده از حمل و نقل عمومي و يا وسايلي همچون دوچرخه برويم چراکه اين اقدام کمک بزرگي به شهر اصفهان می کند همچنین در حوزه اجتماعي نيز داراي مشکلاتي هستيم که تنها با همدلي و همنوايي حل خواهد شد.

این عضو شورا شهر اصفهان ادامه داد: در حوزه هاي ارتباطي و تعاملي هم بايد در راستای گسترش ارزش هاي سنتي اصفهان به هم‌افزايي و همراهي روي بياوريم چراکه تنها اين روش میتواند شبکه هاي اجتماعي غیر مجازی قوي تري به منظور نشر ارزش ها و الگوهاي صحيح باز تولید کند.

وی ادامه داد: به بيان ديگر با قويتر ساختن شبکه هاي مذکور در مقابله با شبکه هاي اجتماعي مجازی جاري با کارکرد منفي و مضرميتوانيم کيان فرهنگي اصفهان حفظ و از هويت اصفهان دفاع کنيم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.