سخنگوی دولت انگلیس بار دیگر بر حمایت لندن از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد.

با آمریکایی‌ها در ارتباط هستیم تا آن‌ها را به باقی ماندن در برجام ترغیب کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، «ادوین ساموئل»، سخنگوی دولت انگلیس، در مصاحبه با المیادین اعلام کرد انگلیس از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت کرده است و از وجود ساختارهایی برای تحقیق و بازرسی از این توافق نیز حمایت می‌کند. وی تاکید کرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران نه در راستای منافع منطقه‌ای و نه منافع کشورهای حاشیه خلیج فارس و نه انگلیس است. ساموئل افزود: این توافق آغازی مهم بوده است و امکان مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه و شمال آفریقا را از بین می‌برد.

سخنگوی دولت انگلیس اضافه کرد: این توافق بر گروهی از سازمان ملل تکیه دارد که توانایی و صلاحیت بازرسی از سایت‌های معروف ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای را دارد. ساموئل با طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان، گفت: دولت ترزا مِی (نخست‌وزیر انگلیس) تصمیم دارد تا از توافق هسته‌ای با ایران برای تشویق تهران به توقف مداخله در امور کشورهای منطقه حمایت کند. وی مدعی شد: «نقص‌هایی در توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد که باید آن را برطرف نه آنکه کاملا آن را لغو کنیم. انگلیس تلاش دارد تا نگرانی‌های آمریکا و انگلیس را از طریق ساختارهای جدی که می‌توان به توافق اضافه کرد، برطرف کند».

ادوین ساموئل افزود: ما با آمریکا در ارتباط هستیم و آنها را برای خارج نشدن از توافق هسته‌ای با ایران ترغیب می‌کنیم و از همه می‌خواهیم که از صحبت‌های تند درباره توافق هسته‌ای با ایران خودداری کنند. وی گفت: از دیدگاه ما، لغو توافق هسته‌ای در راستای منافع انگلیس یا آمریکا یا کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی ایران نیست.
انتهای پیام/

تاکید مقام انگلیسی بر حمایت لندن از برجام

برچسب ها: انگلیس ، برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار