نتایج یک نظرسنجی که اخیرا منتشر شده است نشان می‌دهد بیشتر شهروندان آمریکایی وضع کاخ‌سفید را آشفته قلمداد می‌کنند.

نتایج نظرسنجی: اکثر شهروندان آمریکایی کاخ سفید را در هرج و مرج می‌بینندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، در پی کناره‌گیری رانی جکسون، پزشک کاخ سفید، از نامزدی برای تصدی وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکا، اکنون اکثر شهروندان آمریکایی معتقدند کاخ سفید در هرج و مرج اداره می‌شود.

نتایج نظرسنجی مشترک پولیتیکو و مورنینگ کانسالت که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد 62 درصد رای دهندگان اکنون معتقدند کاخ سفید دچار هرج و مرج شده است. این در حالی است که اواسط ماه مارس، 57 درصد و در اوایل ماه مارس 54 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها چنین نظری درباره کاخ سفید داشته اند.

نزدیک به نیمی از رای دهندگان آمریکایی (49 درصد) اکنون معتقدند ترامپ در جذب کارکنان مستعد جدید در کاخ سفید عملکرد ضعیفی داشته است. بر اساس نتایج این نظرسنجی، این رقم تقریبا دو برابر افرادی است که اعلام کرده اند عملکرد ترامپ در این‌باره متوسط و یا خوب بوده است.

همانگونه که انتظار می‌رود، اختلاف نظرها در این‌باره در میان طرفداران دو حزب آمریکا چشمگیر است. با این حال، افراد حامی احزاب مستقل نیز اکنون ثبات در دولت ترامپ را در شرایط مناسب نمی‌بینند.

شصت و هشت درصد جمهوری‌خواهان اعلام کرده اند دولت ترامپ کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. این در حالی است که 25 درصد رای دهندگان مستقل و تنها 9 درصد دموکرات‌ها چنین نظری درباره کاخ سفید دارند.

با این‌که محبوبیت مقامات کابینه ترامپ نیز در سطح اندکی قرار دارد، جایگاه اسکات پروئت، مدیر آژانس حفظ محیط زیست آمریکا، در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است. بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی (53 درصد) خواستار برکناری وی از سمت خود به دلیل رسوایی‌های اخلاقی درباره وی و مشاوران ارشد او شده اند.

محبوبیت بتسی دووس، وزیر آموزش آمریکا، و جف سشنز، دادستان کل این کشور، نیز در سطح پایینی قرار دارد. 41 درصد از شهروندان آمریکایی از عملکرد آن‌ها در سمت خود رضایت ندارند.

نظرسنجی مشترک پولیتیکو و مورنینگ کانسالت در بازه زمانی 26 آوریل تا 1 مِه انجام شد. 1991 رای دهنده بزرگسال آمریکایی در این نظرسنجی شرکت کرده اند. حاشیه خطای نتایج این نظرسنجی 2 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار