رئیس سازمان بهزیستی کشورگفت: در سال ۹۶ مستمری مددجویان سه و چهار دهم افزایش داشته و امسال این افزایش بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم بین ۱۰ تا ۱۴ درصد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، انوشیروان محسنی رئیس سازمان بهزیستی کشور استاندارد سازی فضا‌های فیزیکی واحداث مجموعه‌هایی که روند توانبخشی و توانمند سازی معلولین را افزایش می‌دهند اولویت کاری سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶ مستمری مددجویان سه و چهار دهم ۴/۳ افزایش داشته و امسال این افزایش بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم بین ۱۰ تا ۱۴ درصد خواهد بود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، استان کرمان را دارای نیرو‌های انسانی متخصص در پایلوت طرح‌ها و برنامه‌های کشوری عنوان کرد و گفت:با غربالگری ژنتیک از معلول زایی جلوگیری می‌شودسالیانه ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شود و بنا هم داریم بااجرای این طرح از تولد معلوین در کشور جلوگیری شود.

رئیس بهزیستی استان کرمان هم  گفت: مشارکت مردم و خیرین نقش مهمی در کاهش مشکلات بهزیستی دارد و بیش از ۶۰۰ موسسه خیریه با بهزیستی در سطح استان همکاری دارند.

عباس صادق زاده رفع مشکلات معلولین را اولویت کاری بهزیستی استان عنوان کرد و افزود: بایستی با اجرای دقیق طرح غربالگری ژنتیک در استان می‌تواند از تولد فرزندان معلول جلوگیری کند.
در سفر یک روزه رئیس سازمان بهزیستی کشور وی ابتدا با حضور در گلزار شهدای سیرجان با مقام شامخ شهداء تجدید میثاق و قبور شهدای سیرجان را گلباران کردو سپس کلنگ مرکز توانبخشی و نگهداری دختران معلول بالای ۱۴ سال را که با زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع و هزینه ۳۵ میلیارد ریال توسط خیر و نیکوکار سیرجانی آقای حسین عباسلو ساخته می‌شودبه زمین و بدینوسیله عملیات اجرایی این مجموعه آغاز شد.

 محسنی بندپی سپس از مجموعه ورزشی توانبخشی و معلولین بهزیستی سیرجان بازدید که این مجموعه با زیربنای ۲۵۰۰ متربع و هزینه ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی ساخته شده است برای تکمیل و اتمام این مجموعه نیز رئیس بهزیستی استان قول مساعد داد و که تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی در سفر یک روزه خود در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال در فرمانداری شرکت کرد که در این جلسه مقرر شد اولویت اشتغال در شهرستان سیرجان با معلولین و با در نظر گرفتن معلولیت‌های آنان باشد.

 شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی از وجود بیش از ۱۳ هزار نفر معلول در سطح شهرستان سیرجان خبرداد و گفت: ۳ هزار نفر معلول در سیرجان و ۱۰۰۰ نفر معلول هم در بردسیر می‌بایست تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند که امید است با همکاری بهزیستی کشور و برای رفع مشکلات تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

انتهای پیام/ی

رتبه برتر بهزیستی کرمان در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.