مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت:۳۰۰هزار کارگر بیمه شده تحت پوشس سازمان تامین اجتماعی استان و ۱۵۰هزار نفر بیمه شده در مشاغل آزاد و خویش فرما داریم.

وجود ۳۰۰هزار کارگر بیمه شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کرمان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ؛ رضا اسماعیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت نیز هفته کار و کارگر است؛گفت: بیش از ۳۲ برنامه در مرکز استان و همچنین برنامه هایی در همه شهرستان ها برگزار می شود.

وی از برگزاری جشن ویژه کارگری و با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور طی هفته آینده در استان کرمان خبرداد و افزود: علاوه بر این، ۱۰ نفر از کارگران استان نیز با مقام معظم رهبری دیدار دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کارگران ستون و محور تولید هستند؛ و بر ضرورت سرمایه گذاری در تولید برای استمرار کار کارگران تأکید کرد و اظهار داشت: تولید باید با نگاه به نیاز داخلی و همچنین استفاده بازار بین المللی باشد وهمه کارفرمایان با نگاه متفاوت به منابع و کار و با تفکر جهادی و بسیجی و ایران اقدام کنند تا پیشرفت های بیشتری در ایران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نگاه به تولید نباید مصرف انرژی باشد بلکه باید داشتن انرژی ارزان و نگاه کارآفرینی باشد و مصرف کالای ایرانی و کرمانی برای ما خیلی مهم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این اهمیت دارد که کالاهای متعددی در استان تولید شود که هم جنبه داخلی داشته باشد و هم بین المللی؛ مثل کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات تا کالایی که ارزآوری خوبی برای استان و کشور و بدون وابستگی به نفت دارد؛ پس هم مردم و هم شرکت ها به سمت مصرف کالای ایرانی بروند و البته کیفیت کالای ایرانی باید به حدی که قابلیت رقابت داشته باشد؛ برسد تا مردم راغب شوند آن را تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه طی پارسال بیش از ۴ هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی را رسیدگی کردیم؛گفت: صیانت از نیروی کار از دیگر وظایف ما است که در این راستا ۱۶ هزار مورد بازرسی از کارگاه های استان داشتیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۴۳ هزار کارگاه در سازمان ثبت شده و استان کرمان با داشتن ۶۴۰ تشکل کارگری از استان های برجسته در این حوزه است؛ اظهار داشت: پرداخت بیمه کاری ۳ هزار و ۸۰۰ نفر طی پارسال بازدید از معادن و کارخانجات بزرگ از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال کاهش حوادث کار هستیم و برای همین المپیاد ایمنی را در سال ۹۵ از استان کرمان کلید زدیم و در سال ۹۶ با استان های همجوار برگزار کردیم گفت: امسال قرار است در سطح ملی برگزار شودضمن اینکه دبیرخانه آن در استان کرمان تشکیل می شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره تعاونی های برتر و ارائه مدل جامع ارزیابی تعاونی ها خبر داد و افزود: تشکیل ۷۵ تعاون روستا با عضویت ۲هزار و ۸۵۴ که از این طریق هزارو ۶۹۰ فرصت شغلی با بیش از یک میلیارد تومان ایجاد شده است؛ اشاره کرد.


وی افزود: در شهرستان های بافت و بردسیر هم تعاونی توسعه عمرانی شهرستانی ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۷ تعاونی تأمین نیاز تولید کنندگان، دو شرکت دانش بنیان، دو خانه بهداشت کارگری، ۴۰ تعاونی بانوان با بیش از ۷۰۰ عضو، ۱۰۰ کارگاه آموزشی حوزه سلامت روانی در واحدهای کارگری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تدوین برنامه دوسالانه اشتغال از دیگر اقدامات است.


وی بیان داشت : ۳۰۰ هزار کارگر بیمه شده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و ۱۵۰ هزار نفر بیمه شده در مشاغل آزاد و خویش فرما داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان درباره اولویت های این اداره کل برای تحقق شعار سال بیان کرد: اولویت ما و ۱۰ اداره کل زیر مجموعه این است حتی المقدور کالای کرمانی و در صورت نبود کالای مد نظر، کالای ایرانی استفاده کنیم.


انتهای پیام/س

 

برگزاری جشن ویژه کارگری و با حضور رییس سازمان بهزیستی کشوردراستان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار