مسئول واحد مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: سازمان دامپزشکی کشور به صورت دوره‌ای اقدام به اجرای عملیات تست سل در گاوداری‌ها و حذف دام‌های بیمار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید خدایاری مسئول واحد مبارزه شبکه دامپزشکی شهربابک بیماری سل را از جمله بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام برشمرد و گفت: میکــروب سـل از طـریق هــوای تنفســی، خلط، مدفــوع، شــیر، ادرار، ترشحات رحــمی و واژن و همــچنین از طریق ترشحــات عقــده‌های لنـفی باز شده به محیـط دفع می‌شود و موجب درگیری در سایر دام‌ها و انسان می‌گردد.

وی افزود: پیش گیری، شناسایی و مبارزه با بیماری‌های دامی از مهم‌ترین اهداف شبکه دامپزشکی است که در همین راستا در سال گذشته تعداد ۱۸۱۵ رأس گاو در گاوداری‌های این شهرستان مورد تست سل قرار گرفته اند و همچنین در سال جاری تعداد ۲۰۰۰ رأس گاو در شهرستان شهربابک مورد تست قرار خواهند گرفت.

خدایاری در پایان به شهروندان توصیه کرد که در راستای حفظ بهداشت و سلامت خود و خانواده فرآورده‌های لبنی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت پاستوریزه تهیه کنند.

انتهای پیام/ی

نظارت دامپزشکی بر روی دام های و بیماری آنها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار