نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نقش سازمان‌های مردم نهاد را درجلوگیری از آسیب پذیری جوانان در فضای مجازی با اهمیت خواند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد اصفهان با بیان این که مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود به رویش جوانان انقلابی اشاره داشتند، اظهار کرد: جوانان امروز بهتر از جوانان اوایل انقلاب هستند و ضمن این که انقلابی هستند، انقلابی‌گری می‌کنند یعنی شبهات دیگران را پاسخ می دهند و دیگران را به انقلاب دعوت می‌کنند.

وی با اشاره به این که کارها باید به دست جوانان باشد، افزود: اصحاب کهف، حواریون حضرت عیسی(ع)، پیامبر اسلام(ص) و بیشتر شهدای دشت کربلا از جوانان بوده‌اند.

امام جمعه اصفهان با بیان این که انسان به ویژه جوانان تأثیرپذیری دارند، تصریح کرد: جوان به راحتی از دوست بد یا خوب تأثیر می‌پذیرد؛ در آشوب‌های سال گذشته برخی از جوانان دنباله‌روی فضای مجازی بودند، از سوی دیگر می‌بنیم که این جوانان در سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با گروه‌های مختلف تماس بگیرند و فعالیت‌هایی خوبی داشته باشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در رابطه با چگونگی شیوه انتقاد یادآور شد: انتقاد به این صورت است که به صورت رو‌به‌رو، به طرف مقابل گفته شود و بدون این که دیگران متوجه شوند؛ این انتقاد سازندگی دارد و نوعی از راهنمایی است، اگر همین حرف را پشت سر فردی بگویید به غیبت تبدیل شده و گناه کبیره است.

وی با انتقاد از افرادی که هر چه را در فضای مجازی می‌شنوند و یا می‌بینند ، منتشر می‌کنند، تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند«کفایت می‌کند در دروغ‌گویی برای تو، این که هر چه را می‌شنوی ، بنویسی»، یعنی انسان اگر هرچه را می‌شنوند منتشر کند و تحقیقی نداشته باشد که آیا این سخن صحیح است یا غلط به راحتی به وادی دروغ وارد می‌شود و دروغ شاخصه و دری از منافق بودن و نفاق است.

در ابتدای این دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با گرامیداشت هفته جوان بیان کرد: هر موقع کشور با مشکلی مواجه شده است، جوانان حضور یافتند و نمونه بارز آن را می‌توان در دفاع مقدس دید که فرماندهان جوان توانستند در 8 سال دفاع مقدس به خوبی نقش‌آفرین باشند.

محمد سلطان حسینی افزود: سیاست نظام اسلامی به این تعلق گرفته است که کار را به دست جوانان بسپارد و از تجربه ها افراد با تجربه و پخته نیز استفاده کند؛ در حال حاضر 150 سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف، خدماتی را در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی به مردم استان اصفهان ارائه می‌دهند که می‌توان از جمله آن به فعالیت در حوزه سواد رسانه، بازگرداندن کودکان بدسرپرست و کودکان کار به خانواده و غیره اشاره کرد.

همچنین در این دیدار نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد دیدگاه های خود را با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در میان گذاشتند.

 

انتهای پیام/م

 

دیدار  مدیرکل ورزش و جوانان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد اصفهان با امام جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار