نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت:عرق و تعصب نسبت به خرید کالای ایرانی در کشور باید خاص تمام مردم قرار گیرد زیرا کشورهای پیشرفته در دنیا به دلیل عرق خاصی که در خرید از تولیدات داخلی خود دارند سبب پیشرفت کشورشان شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار عصر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی مجلس دهم  این بود که کشور با برنامه و بودجه مشخص اداره شود و بر همین اساس در سال 97 بودجه کل کشور را در اختیار داریم.

وی افزود: قانون بودجه یکی از مسائل مهم است و سعی کردیم در تعامل با دولت در کمیسیون تلفیق کشور تحت یک برنامه و  قانون بودجه  مشخص اداره شود.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید نظارت کند تا گام به گام قوانینی که ما در مجلس مصوب کردیم ارکان مختلف دولتی اجرا کنند.

وی افزود: قانون فصل الخطاب است و باید قوانین بودجه رعایت شود،  دولت باید به قانونی که مجلس مصوب کرده پایبند باشد و هر جا تخلفی صورت گیرد برخورد جدی می‌شود.

بختیار با بیان اینکه عدم اتحاد و انسجام و هماهنگی یکی از آسیب‌های بزرگ کشور است، افزود: در کلان کشور باید تعامل و هماهنگی وجود داشته باشد نه اینکه بر علیه یکدیگر فرافکنی شود.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که رمز پیروزی در دوره دفاع مقدس اتحاد و انسجام گروه‌های مختلف سیاسی بود  اگر در موضوعات اقتصادی  نیز اتحاد و انسجام در کشور و به‌تبع  در شهرستان وجود داشته باشد قطعاً به موفقیت خواهیم رسید.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت:  قوای مختلف و مسؤولان طبق برنامه‌ریزی هدفمند در منصب اداری اقدامات لازم  را در راستای پیشرفت و آبادانی شهرستان در سال 97 انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کار باید تخصصی و هدفمند انجام شود، افزود:  مدیران  طبق  احکام و قوانین در حوزه‌های مختلف توجه ویژه به رفع مشکلات و موانع داشته باشند تا مشکلات  به ویژه بحران آب برطرف شود.

بختیار با بیان اینکه امسال بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب سال "حمایت از کالای ایرانی"  نام‌گذاری شده است، افزود: رویکرد رهبر معظم انقلاب در این نام‌گذاری حمایت همه جانبه از کالای ایرانی است  و باید تمام  مردم  تعصب داشته باشند که تا زمانی که کالای ایرانی وجود دارد به دنبال خرید کالای خارجی نباشند.

وی گفت: در راستای تقویت تولید کشور در دو سال‌های اخیر اقتصاد مقاومتی شعار سال که  خاص تولید و اشتغال بود، اما امسال باید در تولیدات داخلی با حرید کالا تقویت شود.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان تولید تمام  کالاهای مورد نیاز مردم  در کارخانه‌های کشور وجود دارد، برخی مواقع در بخش‌های مختلف اداری و بین مردم اعتقاد به خرید کالای داخلی نیست  و باید  مردم و مسؤولان در راستای  تقویت تولید در خرید  کالای ایرانی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه عرق و تعصب نسبت به خرید کالای ایرانی در کشور باید خاص تمام مردم قرار گیرد زیرا کشورهای پیشرفته در دنیا به دلیل عرق خاصی که در خرید از تولیدات داخلی خود دارند سبب پیشرفت کشورشان شده است، حتی بانک‌ها از تولید داخلی حمایت می‌کنند و ضروری در کشور تمام ارکان مختلف مردمی و دولتی در راستای خرید کالای ایرانی بسیج شوند.

بختیار اظهار کرد: در بودجه سال 97 برای حمایت از تولید داخلی 3 هزار و 200  میلیارد تومان منابع اختصاص دادیم، و در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایشان اعلام کردند که مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید داخلی تخصیص داده شده است.

بختیار گفت: در سال گذشته در فراکسیون تولید و اشتغال یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای  اشتغال روستایی 6 هزار میلیارد تومان منابع پایدار اختصاص داده شده است  که یک هزار و 500 میلیارد تومان تخصیص داده شده است و یک هزار و 500 میلیارد تومان هم روز گذشته اختصاص داده شده است تا هر خانه به یک کارخانه تبدیل شود و در نتیجه از مهاجرت مردم روستا  به سمت شهرها  جلوگیری شود.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  در کشور اختلاف نظر برای موضوع  فضای مجازی وجود دارد و هر شخصی استدلال خاص خودش را دارد، اما اختلافات نباید سبب ناامید شدن افکار عمومی مردم شود.

وی تأکید کرد: پیشرفت و  توسعه فرهنگی کشور با دوران قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست قبل از انقلاب خفقان در کشور وجود داشت، اما امروز مردم حق انتقاد به بالاترین سطح اجرائی کشور را دارند.

بختیار گفت: برخی تولیدات صنعتی  500 برابر 40 سال گذشته افزایش داشته است در اوایل انقلاب 25 میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شد، اما اکنون بالغ بر 600 میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود.

وی افزود: با توانمندی پیمانکاران داخلی در پارس جنوبی کشور از قطری‌ها که یک زمانی می‌گفتند دو سوم مخزن پارس جنوبی را در اختیار داریم جلوتر هستیم، تمام شرکت‌های بین‌المللی پیمانکاران ایرانی در حال فعالیت هستند و  با نیروی انسانی داخلی و با اتکای به پتانسیل داخلی از قطری‌ها جلوتر هستیم.

وی گفت: باید دستاوردهای انقلاب در بین مردم بیان شود و نقاط ضعف هم برطرف شود، مسؤولان  با همگرایی و همراهی می‌توانند مشکلات را برطرف سازند و بنده به عنوان نماینده مردم شهرستان در مجلس در جذب اعتبار  و پیگیری امور اداری کوتاهی نخواهم کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.