امام جمعه اصفهان گفت: از امروز به کشاورزان اصفهان حق نمی دهم چرا که آنها با تجمعات غیرقانونی به صف فتنه گران پیوستند درحالی که هفته گذشته خسارت به آنها به طور کامل پرداخت شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلی امام خمینی (ره) گفت : تربیت از نظر اسلام بسیار لازم است و در این راستا باید پدر تربیت فرزند را به عهده بگیرد و در واقع فرزند خود را تربیت دینی کند.

وی با بیان اینکه نحوه تربیت چگونه باید باشد افزود: پدر با رفتار خودش و باسیره و عمل خودش فرزندش را تربیت کند پدر با رفتن به مسجد و مراسم های مذهبی می تواند فرزند خود را تربیت کند و تا زمانی که فرزندان کوچک هستند باید به مباحث تربیتی توجه کرد.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم درخصوص غیبت مکتوب گفت : امروز غیبت ها به صورت مکتوب شده و این نوع غیبت فرقی با غیبت حضوری ندارد امروز در فضای مجازی بسیار غیبت می شود و بسیاری آن را انتقاد می دانند و این نوع تفکر اشتباه است و در واقع غیبت است. ِ

وی با بیان اینکه انتقاد رو در روست افزود: اگر پشت سر کسی حرف زده شود انتقاد نیست و غیبت است و گناهش بسیار زیاد است و اینکه این موضوع در تلگرام مطرح شود تا نقد به دست فرد برسد اشتباه است و این کار حرام است و بسیاری آن را آتش به اختیار می دانند و فکر می کنند روشنگری می کنند. مقام معظم رهبری تاکید کردند مراقب باشید حریم مردم درفضای مجازی حفظ شود .

وی تاکید کرد : اگر مطلبی را به غیر از خود فرد بگوییم غیبت و تهمت است و ما حق نداریم اسرار مردم را فاش کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد به دیدار خود با اعضای خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت : من به روزنامه نگاران و خبرنگاران تاکید کردم که مراقب غیبت و تهمت مکتوب باشید.

امام جمعه اصفهان با تبریک مبعث رسول اکرم(ص) و بزرگی این روز افزود: پیامبر اعظم اسلام فرمودند من آمدم تا قسط و عدل برای مردم پیاده شود و مردم انصاف داشته باشند.

وی به روز ارتش اشاره کرد و گفت : 29 فروردین 58 تقریبا دو ماه از انقلاب گذشته و زمزمزه هایی برای انحلال ارتش بود و امام در مقابل این حرف ها ایستادند و گفتند این ها بچه های خودمان هستند و یه تعدادی از منافقان باید جدا شوند و ارتشیان آمدند و با امام بیعت کردند.

طباطبایی نژاد افزود:امام فرمودند ارتش باید سر جای خود باشد و باید ارتشیان 29 فروردین در خیابان ها رژه بروند و مردم نیز باید استقبال کنند و مردم در آن روز برای ارتشیان اشک شوق می ریختند.هر سال 29 فروردین ارتشیان به یاد آن روزرژه می روند و ما باید شرکت کنیم و آن روز را گرامی بداریم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ارتش در جنگ تحمیلی مردانه همراه با سپاه بسیج مقابله با دشمن ایستاد.

وی با اشاره به موضوع کشاورزان و پرداخت خسارت آنها افزود: من تا به حال به کشاورزان حق می دادند اما از امروز به آنها حق نمی دهم آب نیست و صحبت سهمیه بندی است و آنان که در تجمعات شرکت می کنند انقلابی نیستند و حرف های انها اسلامی نیست و فتنه گر هستند و آنها به فکر آب نیستند و مقابل نظام می ایستند چرا که خسارت آنها هفته گذشته پرداخت شد و باید خودشان را از فتنه گران جدا کنند.

 

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.