عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه کارگران همواره متحمل فشارهای اقتصادی و اجتماعی بوده‌اند، گفت: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق کارگران با تورم تناسبی نداشته است.

افزایش حقوق کارگران با تورم تناسب نداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور با بیان اینکه روز جهانی کارگر ارزش گذاری بر زحمات تلاشگران عرصه کار و تولید کشور است، اظهار کرد: باید توجه داشت که جامعه کارگری ایران بزرگترین طیف جامعه را تشکیل می‌دهند، زیرا این قشر طبقه‌ای است که در طول سال‌های گذشته از سیاست‌گذاری و مدیریت‌های دولتی تاثیر پذیرفته و با تمام وجود آن را لمس کرده و تنگناها و فشارهای اقتصادی و اجتماعی را تحمل کرده است

وی با اشاره به نامگذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: جز با توجه به نیروی انسانی داخلی و حمایت از کار، رونق تولید و سرمایه ایرانی این امر مهم تحقق پیدا نمی‌کند.

حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه کارآفرینی رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارد، گفت: هر برنامه‌ریزی اشتباه در هر یک از این حوزه‌ها می‌تواند در سایر بخش‌ها تاثیرات منفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرحله جدید توسعه تضمین دسترسی موثر به حقوق اجتماعی و حق برخورداری از تامین اجتماعی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از چشم‌انداز در حد جهانی است، گفت: این مرحله شالوده قوی و ضروری برای توسعه پایدار بنیان نهاده و رکن اساسی هر گونه سیاست گذاری اجتماعی است.

حبیب زاده با بیان اینکه تقویت گفتگوهای اجتماعی در شهرداری تهران از طریق تشکیل و تقویت تشکل‌های حوزه کارگری دارای اولویت و اهمیت بالایی است، گفت: این امر به عنوان یکی از اصلی‌ترین کارها شایسته و به عنوان یک ابزار مشارکت بوده و در خصوص نظارت بر کارآیی مالی و کفایت اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل عمده کارگران عدم تطبیق معیشت با مزد است و این موضوع امری است که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم و افزایش حقوق کارگری متناسب با تورم نبوده است و همچنین میانگین افزایش حقوق کارگران با نرخ تورم یکسان نبوده است.

انتهای پیام/

لزوم تقویت گفتگوهای اجتماعی در شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله نيازمند
۲۲:۴۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
افزايش حقوق بازنشستگان رده پايين هم با تورم تناسب ندارد