همزمان با هفته معرفی مشاغل ، نمایشگاه متمرکز معرفی مشاغل در محل کارخانه کبریت سابق زنجان شروع کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، همزمان با هفته معرفی مشاغل و با حضور فرماندار زنجان ، مدیر کل و معاونین پرورشی و آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ، مسئولان ،فرهنگیان و دانش آموزان، نمایشگاه متمرکز معرفی مشاغل در محل کارخانه کبریت سابق زنجان افتتاح شد و شروع کار کرد.
در این نمایشگاه غرفه های ادارات فنی و حرفه ای،جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی،دانشگاه فنی و حرفه ای،نیروی انتظامی،بنیاد تعاون و زندان ها وتعدادی از کارآفرینان جوان و هنرستان های نواحی یک و دو برای بازدید فرهنگیان،دانش آموزان و عموم برگزار شده است.
مریم رشتچی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در حاشیه این نمایشگاه گفت: بازدید دانش آموزان از مراکز علمی و صنعتی،سخنرانی صاحبان حرف و مشاغل در مدارس،برگزاری جلسات توجیهی به صورت کلاسی برای دانش آموزان پایه نهم به تعدا12 هزار و 800 نفر،برگزاری جلسات توجیهی به صورت کلاسی برای تمامی اولیای دانش آموزان پایه نهم و برگزاری آزمون های مشاوره ای "توانایی و رغبت"به صورت الکترونیکی از برنامه های مدنظر برای اجرا در هفته مشاغل می باشد.
وی افزود: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه متمرکز معرفی مشاغل،اهمیت موضوع آماده سازی نیروی انسانی مورد نیاز جامعه و بازار کار براساس ویژگی های فردی و اجتماعی و لزوم آشنایی دانش آموزان با مشاغل موجود در جامعه جهت انتخاب شاخه و رشته تحصیلی مناسب است.
این مقام مسئول با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای انتخاب آگاهانه در هدایت تحصیلی دانش آموزان خاطر نشان کرد: باید دانش آموزان را یاری کنیم تا رشته و شغل آینده خود را بر اساس علایق،استعدادها و نیازهای جامعه و به صورت آزادانه انتخاب نمایند.
رشتچی در پایان از همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای استان برای یاری آموزش و پرورش در برپایی این نمایشگاه و معرفی مشاغل به دانش آموزان و اولیا آنان قدردانی نمود.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نمایشگاه معرفی مشاغل از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت سال جاری به صورت صبح و عصر دایر می باشد.


انتهای پیام /ک

افتتاح نمایشگاه متمرکز معرفی مشاغل در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.