چهارمین همایش استانی گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با شعار "بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان و خاتمه دادن به کار کودکان (نسل ایمن و سالم) " در سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، این همایش روز گذشته با حضور معاون بهداشتی و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان، وجمعی از مسولین استان و دانشجویان رشته‌های ایمنی و بهداشت حرفه ای، با هدف گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (هشتم اردیبهشت ماه) و تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقای سلامت و ایمنی در استان در سالن شهید ورمقانی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در سنندج برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دراین همایش گفت:شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای "بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان و خاتمه دادن به کار کودکان (نسل ایمن و سالم) " است که از نظر سازمان بین المللی کار (ILO) کارگران دارای سن ۲۴-۱۵ سال به عنوان نوجوان تعریف می‌گردد.

دکتر فرزام بیدارپور با بیان اینکه، اکثر کودکان کار در محیط‌های غیر رسمی و کار‌های نامتعارف مشغول به فعالیت هستند، افزود: کودکان کار در محیط‌های شغلیشان در معرض طیف وسیعی از عوامل زیانبار شغلی از قبیل: خطرات روانی، ارگونومیک، شیمیایی و بیولوژیک هستند. 

 معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر این موضوع که، کودکان کار باید به صورت ویژه با پیروی از استاندارد‌های بین المللی و ملی محافظت شوند.

دکتر بیدارپورد رپایان با ارائه آمار‌های سلامت کار استان کردستان، گفت: در سال ۱۳۹۶ ارتقا و پیشرفت قابل قبولی در زمینه ارائه خدمات سلامت کار به شاغلین و کارگاه‌ها داشته ایم، به طوریکه در سطح استان ۱۷۵۹۵ کارگاه با ۴۷۵۶۰ نفر شاغل تحت پوشش، تعداد ۳۵۲۱۷ مورد بازرسی و ۱۷۱۷۰ نفر از کارگران معاینات شغلی سالیانه را انجام داده اند.

انتهای پیام/م

همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای درسنندج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.