دل شکسته در پیشگاه خداوند جایگاه ویژه ای دارد و چنان مورد توجه است که به دعا و نفرین انسان دل شکسته خیلی زود اثر می بخشد.

عاقبت افرادی که دل دیگران را می‌شکنند چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همیشه رفتار یک سری از آدم ها ذهن من را به خودش درگیر کرده و سؤالی را برایم بی جواب گذاشته است؛ کسانی که غرور کسی را له می کنند،بنده ای را نادیده می انگارند،آنانی که کاخ آرزوهای کسی را به ویرانی می کشانند،شمع امید کسی را خاموش می کنند،گوششان را می بندند تا صدای خورد شدن غروری را نشنوند، این نوع از آدم ها که این گونه در برابر بندگان خدا رفتار می کنند، دستانشان را به سوی کدام آسمان دراز می کنند تا برای خوشبختی خودشان دعا کنند؟!!

کسی که برای شکستن دل انسان مؤمن حرمتی قائل نیست، دلی که احترامش را بیش از احترام کعبه دانسته اند، دل شکسته ای که خود خداوند همنشینش می شود و هوایش را دارد؛ انا عند المنکسره قلوبهم،(1) آیا به آثار وضعی خواسته و ناخواسته اش توجه کرده است؟


بیشتر بخوانید: چطور گناه شکستن دل دیگران را جبران کنیم؟


و چه زیبا گفته شده؛
ﺑﺘﺮﺱ ﺍﺯ ﺍﻭ ﮐﻪ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﺶ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺘﯽ ...
ﺍﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺟﺎﯼ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺯﺩ ...
ﻭ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺏ ﮔﻮﺵ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺏﺗﺮ ﯾﺎﺩﺵ ﻣﯿﻤﺎﻧﺪ
ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﯿﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ
ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﻓﻬﺎﯼ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺳﺮﺕ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺸﯿﺪ ...
ﻭ ﺗﻮ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺩﺭﮎ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﮐﺮﺩ

ﭼﺮﺍ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ : ﺩﻧﯿﺎ ، ﺩﺍر ﻣﮑﺎﻓﺎﺕ ﺍﺳﺖ ! ؛ "إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا"(2)

انسان ها نتیجه اعمال خود را تا حدودی به شکل های گوناگون در دنیا می بینند، این حقیقتی است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است، اما جزای حقیقی اعمال در سرای دیگر است، در عین حال این منافات با بعضی از کیفرها و پاداش های موقت نسبت به بعضی از اعمال در دنیا ندارد؛ این که گفته می شود جزای اعمال در دنیا دیده می­شود، جزای تمام اعمال نیست، بلکه جزای برخی از اعمال و آن هم برای آگاهی و بیداری انسان ها و بازگشت از اعمال و کردار ناپسند یا برای تشویق آن ها و انگیزه یافتن برای خوبی و بندگی است.

دل شکستن دیگران هم از رفتارها و اعمالی است که افراد در دنیا نتیجه ای از آن را به طرق و شکل های مختلف خواهند دید.

نکته ی مهمی که در این سکانس از زندگی باید بدانیم آن است که از لحظات زندگی درس بگیریم و درس هایی که روزگار به ما می دهد را فراموش نکنیم و با این درس ها فلسفه زندگیمان را همیشه به روز رسانی کنیم .. چرا که با فراموش کردن درس های روزگار پدیده هایی برایمان رخ می دهد که با فراموش نکردن هایشان سرنوشتمان می توانست جور دیگری رقم بخورد. تجربه هایی که اگر فراموش نمی شدند دیگر داستان دل شکستن ها ادامه پیدا نمی کرد و حال آنکه دل شکستن ها هنوز ادامه دارد .. با وجود اینکه می دانیم شکستن دل دیگران به ناحق، بدون عقوبت نخواهد بود ولی در شرایط مختلف باز مرتکب آن می شویم .. و به همین شکل روز به روز دل هایمان به دست یکدیگر شکسته می شوند.

تنها راه این است که از خداوند مدد جوئیم. از او بخواهیم که ما را در رسیدن به خلق و خوی نیکو، درستکاری و حفظ حریم و حرمت دیگران یاری دهد. ما را یاری دهد که قلب کسی را بنا حق نشکنیم. باید به یاد بیاوریم که چه لطمات سخت و جبران ناپذیری از آه دلهایی که شکستیم متحمل شدیم. باید از تکرار اشتباهاتمان جلوگیری کنیم.

از چنین انسانی سخت بترس
دل شکسته در پیشگاه خداوند جایگاه ویژه ای دارد و چنان مورد توجه است که به دعا و نفرین انسان دل شکسته خیلی زود اثر می بخشد.
اهمیت این امر به حدی است که امام زین العابدین (علیه السلام) در حدیث شریفی می فرماید: پدرم در لحظات آخر عمر عزیزش، در آن شرایط سخت روز عاشورا در حالی که خون در رگ هایش می غلطید مرا در آغوش گرفت و به من فرمود تو را به آن چه پدرم نزدیک وفاتش به من فرمود وصیت می کنم و آن این که : "یا بنی! ایاک و ظلم من لاتجد علیک ناصرا الا الله" ؛ پسر عزیزم! از ظلم و ستم به کسی که یار و یاوری جز خدا ندارد بپرهیز."(3)

راه جبران دل شکسته

باید به طور جدّ، مراقب زبان و حرکات و سکنات خود باشیم که مبادا اسباب دل شکستن کسی را فراهم آوریم و اگر چنین کاری رخ داد بعد از توبه و استغفار جدی به درگاه ربوبی، باید، عملا جبران کنیم و پیش آن شخص برویم و دلش را به دست آوریم و اگر به او دسترسی نداریم در کنار کار خیری مانند قرآن و نماز خواندن به نیت او،صدقه‌ای هم به عنوان رد مظالم به فقیر بدهیم.
دل شکستن آثار بدی به دنبال دارد و شکستگی او در اعمال و زندگی و آسایش ما تاثیر منفی دارد و اگر جبران نشود، علاوه بر ناخشنودی الهی، عذاب اخروی را در پی دارد.

راه هایی که منجر شکستن دل می شود
1. مسخره کردن دیگران: "یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا لا یسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسى‏ أَنْ یکُونُوا خَیراً مِنْهُمْ وَ لا نِساءٌ مِنْ نِساءٍ عَسى‏ أَنْ یکُنَّ خَیراً مِنْهُن‏"؛(4)

2. عیب جویی: "وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُم‏"؛(5)

3. یکدیگر را با نام زشت خواندن: "وَ لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقاب‏"؛(6)

4. روی از دیگران برگرداندن: "وَ لا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاس‏"؛(7)

5. با تکبر و غرور راه رفتن: "لا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحا"؛(8)

6. سر از کار دیگران در آوردن و غیبت کردن: "وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضا"؛(9)


پی نوشت:
1- تفسير صدرالمتألهين
2-اسراء،7.
3- منتهی الامال، ج 1، ص 713
4- حجرات، 11.
5-همان.
6-همان.
7-لقمان، 18.
8-همان.
9-حجرات،12.

گردآوری: تبیان

انتهای پیام/

شکستن قلب دیگران بی پاسخ نخواهد بود

برچسب ها: قرآن ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳۵
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
‌...؟
۰۰:۵۳ ۱۸ تير ۱۴۰۳
درود من ی دختر ۱۶ سالم یک سال با کسی که از ته دلم با تمام وجودم دوستش داشتم توی رابطه ‌، دیدم ی روز چیزی نمیگه بهش گفتم خوبی؟ گفت نیاز دارم باهات صحبت کنم ، بعد بهانه ی اینکه خوانوادم فهمیدن و آورد وسطو من و از همه جا بلاک کرد .. حالا از اون موقع ی یک سالی گذشته و خیلی بهترم ولی هنوز که هنوزه...دوسش دارم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
یکی از اقوام نزدیک دختر دختر خالم بود که همسال دخترم بود اومد خونه ما گفت میخوام از شوهرم جدا شوم خلاصه ما باهاش همدردی کردیم ومدت ۲۰ روز یا بیشتر خونه ما بود حالا نگو ما بی خبر از همه چی می خواست فقط امار بدست بیاره با چیزایی که میبینه حالا نگو که شوهرش کلاه برداره ونقشه بوده واز ما کلاه برداری کردن و حرفایی که به ما زده بود تمام دروغ بود ودل تمام ما رو شکست وبه خدا واگذار ش کردیم اما خیلی خوب داره زندگی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
منم یه دختر یه زن یا یه مادر۲۹ساله که هردفعه میخام کاری انجام بدم خاهرشوهرم میاد با حرفاش دلمو میشکنه هربار واگذارش کردم بخدا ولی چیزی ندیدم خانواده من خیلی آبرو دار هستن همیشه بهم میگن حرمتا حفظ کن اما تا کی تا کجا؟چرا خدا جوابشو نمیده چرا نشونش نمیده که اونم برا همیشه لال بشه نظر نده نمیدونم چکارکنم ولی واقعا خسته شدم از دستش هرچی میگم خدا خودت نشونش بده اثری نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
m
۲۱:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
من پنج سال با ی پسری نامزد بودم واقعا در حقش هیچ بدی نکردم اخرا بهونه مخالفت مادرش رو کشید وسط ده روز بیشتر نیس کات کردیم فهمیدم عقد کرده اون از باور من اعتماد من احساسم سواستفاده کرد مدت ها با دختر دیگری در ارتباط بود هم با من ولی من داشت بازی میداد حتی اخر هم گفت شاید درست شد همچی واقعااااااا امیدوارم خون به دل بشن دقیقا مث خودم هیچ وقت گول نخورید من ساده لوح بودم که بش اعتماد داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اصلا تاوانی در کار نیست یکنفر بعد ۷ سال منو یهویی و بی دلیل ترک کرد و رفت الانم ۴ ساله خیلی خوشبخت داره زندگی میکنه
اصلا و ابدا تاوان پس نمیدن اتفاقا خوشبخت تر هم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
من چی بگم ک پسری پنج تا شش سال با احساسم بازی کرد بارها بهش گفتم اگه واقعا نمبخواید برید اصلا دیگه تمامش کنید ولی اون دست بردار نبود هر بارم واسه خواستگاری یه بهانه می‌آورد همه چی الان اوکی هست الان ک من و وابسته خودشون کرد با روح و روانم بازی شده عصبی شدم تنها گذاشته بهانه مخالفت خانواده رو کشیده وسط
واقعا احساس من چ میشه من ک اصلا نمیبخشمش شب روز هم نفرینش میکنم خودش و خانواده اش ک چنان داغی خدا ب دلشون بزارن ک جبران نشه هیچ وقت ..واقعا مردانگی کجا رفته چرا بعضی ها انقد حروم زاده آن از خدا نمیترسن خدایا منتظرم خودت جواب دل شکسته ام از ای پست فطرت بگیر خدایا جواب ای همه خوبی ک در حقشم کردم شد له شدن احساسم .خدایا دیگه نمیتونم ب کسی اعتماد کنم نابود شدم روز و شبم شده گریه .کاش هیچ وقت نمیومد مگه من چکارش کرده بودم ک بابی رحمی تمام اینطور سرم آورد خدا خودش جواب دل شکسته ام میدی مطمینم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
بنظر من ای یه آدم حروم زاده ب تمام معنا بوده که یه ذره انسانیت تو بدنش نبوده و ای مدت هم قصدش فقط سوه استفاده بوده
ولی شک نکن خدا جوابش میده .
Iran (Islamic Republic of)
راحله
۱۶:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
اره ناشناس جان خیلی ها همین جا کامنت گذاشتن و از پشیمونی تاوان دادن گفتن میتونید بقیه کامنتهای گذشته بخونید خیلی ها تاوان دادن و پشیمون شدن معمولا اره همین طور بوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
راحله جان یعنی کسی که دلی رو میشکنه بعدها اعتراف میکنه که تاوان دل شکستن دادم؟!
Iran (Islamic Republic of)
راحله
۰۴:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
خدا خودش آدم حیله گر آدمی ک با احساس دیگران بازی می‌کنه رو بد جور روزی شکستش میده بلای بدی سرش میاره ک روزی هزار بار آرزوی مرگ کند دیگه باخداطرفی ...ب عنوان کسی ک تجربه دارم دل شکستم رو میگم
Italy
علی
۰۳:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام حالم خیلی بده و کاری از دستم هم بر نمیاد فقط روز و شب دارم از خدا میخوام اون کسی که منو به این حال و روز انداخت خودش هم دقیقان همین حس و حال و تجربه کنه تا بفهمه دلشکستن و خورد کردن غرور یه مرد چه طعمی داره ،ما سه چهار سال پیش با یه دختر خانمی اشنا شدیم اولش من اصلان قصدم این چیزا نبود تا دیدم یه شب که از یه مسیری داشتیم برمیگشتیم خودش پیشنهاد داد که باهم باشیم و منم دلم نیومد ناراحتش کنم چون اول حس خاصی بهش نداشتم ،و گذشت و گذشت و مارو وابسته خودش کرد به حدی وابسطه و عاشقش شدم که بخاطر این بشر دست به هرکاری که میگفت میزدم فقط کافی بود چیزی بخواد یا حرفی بزنه همه جوره ما عاشق این بشر شدیم و دیگه روز و شب برامون نزاشت،و وقتی دید که حسابی درگیرش شدم خودش و کشید کنار و رفت بهم خیانت کرد و من و تو اون حال ول کرد و ماهم روز و شب برامون نموند تا اون پسره ولش کرد و تنها شد دوباره امد سراغ من یه مدت ماهم فکر میکردیم سرش به سنگ خورده و فهمیده هیشکی اندازه من دوسش نداره دوباره رفتیم سمتش بازم درگیرش شدیم و تا یکی امد تو زندگیش دیگه جواب مارو نداد و مارو تو این برزخ ول کرد و رفت هرچی التماسش کردم و به دست پاش هم افتادم فایده نداشت،و فقط الان از خدا میخوام که اگه میشنوه یا اونو اندازه من عاشق یکی دیگه کنه و اون هم بهش بی اعتنایی کنه که بفهمه ،یا منو از این زندگی مزخرف نجات بده چون دیگه واقعان نمیتونم یا یه شجاعتی بهم بده که خودم تمومش کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
من یه خواهر دارم که یک نامرد به تمام معناس به جرم اینکه برادرم با کسی که دوسش داشت ازدواج کرده وباب میل خواهرم نیست هر کجا میشینه هزار حرف ناجور به مامیگه و آبروی ما رو برده ونمیزاره یه آب خوش از گلومون پایین بره فقط میتونم بگم به خدا واگذارش کردم که آرامش رو از ما گرفته فقط از خدا میخام که تاوان ما و زن داداشمون رو ازش بگیره و خدا خودش قضاوت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام من حدود ۲۸ سال هست به خانواده شوهرم محبت و احترام می‌گذارم تا جایکه وقتی وارد زندگی اینا شدم خواهرشوهر های من بچه سال بودند و شوهرم در حقشان پدری کرد و چه خوبی ها که به اینا نکرد. حالا همه ازدواج کردند و بچه دارند هر زمان شوهرم و خودم می‌خواستیم برای شغل به شهر دیگر برود مادرشوهرم میگفت اگر این پسرم از اینجا بره من میمیرم حال اینکه ما در خانه ای که واسه مادر شوهرم هست نشسته ایم شوهرم بهش گفت مامان این خونه رو بهم بفروش حالا کمتر حساب کن تا من وضعیت من مشخص بشه بخدا منم اولادتم با من کمی راه بیاو کم کم پول بهت میدم و سهم پدری را هم نمیخوام. در جوابش گفت نه نمیدم . شوهرم گفت این همه سال منو گول زدی و فقط منو برای کارهای خودت و دخترانت خواستی. حالا دلم و همسرم واقعا شکست این همه خوبی در حقشان کردیم و جز دل شکستن چیزی نصیب ما نشد.
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۶:۳۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهسا جان خیلی ناراحت شدم برات عزیزم شک نکن کسایی ک این کار میکنند ذره ای اصالت ندارن و نامرد ب تمام هستن ووقول بهتون میدم یه روز یه جایی بدجور بلا گرفتار خودش و خانواده اش میشه ک یادش بیاد چیکار کرده ..وبعدشم بنظر من اصل دلت و بسپار بخدا نماز و قرآن بخون با خدا دوست بشو ببین چطور از دلت میندازش بیرون .و خدا انشالله یه کیس خوب و مناسب یرراهت قرارت میده ک کلا یادی از گذشته نکنی ..خدایا من در تعجبم ک خیلی مبخواد هرزه و نامرد باشی و جرات میخواد ک بااخساسی بازی میکنند و راحت کنار می‌کشند ..
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۲:۳۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
نظرات همه خوندم خیلی ناراحت شدم منم مث شما یک دل شکستم که از سال ۹۶ تا الان با کسی که همو دوست داشتیم باهام بودیم اما این اقا با بی رحمی تمام منو ترک کرد. قلبم هزار تیکه شد هزار جای صورتم اشک میریزه بند بند وجودم عذاب میکشه دلم داره میترکه خدا شاهد و ناظره که دارم چی میکشم?????? داغونم نفسم میگیره دلتنگشم???? یه ادم چقد میتونه نامرد باشه ???? مگه چه بدی در حقش کردم که چشماش رو احساسم بست جز دوست داشتنش چه گناهی داشتم خدایا به دلم برس???? خیلی دلم بیقرار و بی تابه خیلی دلتنگشم دلم بودنش میخواد با اینکه در حقم نامردی کرد اما بازم میخوامش دلم میخواد باشه? یا امام حسین پناه دل شکسته ها بدادم برس توروخدا برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۳:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
خدا از اشک کسی ک بااحساسش یه نامزد بازی کرده نمیگذره کسی ک هفت سال احساسم رو ب بازی کرد ب بهانه مخالفت خانواده ولم کرد ..اما خدا جوابی بهش داد ک ک اومد حلالیت بطلبه اما من حلالش نکردم .بلایی ک خدا سرش آورد زنش بهش خیانت کرد ولش کرد رفت هرچه داشت هم باخت ..افتاد ب پام ولی دل من دل نشد فقط بهش گفتم تو امثال تو کاش قبل از اینکه این جسارت بزرگ بااحساس بازی میکنند بدونن تاوان هم داره اونم نوع سنگینش .پس عزیزان فقط بسپارین بخدا ک جواب بده ب ای نامردای کثیف روزگار
Iran (Islamic Republic of)
Dejected
۰۰:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۳
تا جایی که یادمه هیچ وقت نخواستم دل بشکنم چون بحدی زود رنجم که می دونم چه دردی داره... اما از طرفی خیلیا دل منو شکستن من همیشه مظلوم و آروم بودم سرم تو باک خودم بوده اما دیگران منو ناراحت میکردن سر هر مسأله شخصی تو زندگیم ... من خیلیا رو نمی تونم ببخشم چون هر جمله ای میاد یاد اشکایی که ریختم می افتم .. من زیادی مهربون و ساده ام و فکر میکردم بقیه هم مثل خودمم... خیلی دردداره دل شکستن و اینکه ببینی تو میشکنس و اونا هیچیشون نمیشه روز بروز شادترن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
سلام حلال نمی کنم کسانی که دلم را شکستند و به دراوردن خیلی راحت بهم تهمت زدن زخم زبان زدن الان هم سرشان را بالا می گیرند قیافه حق به جانب میگیرن من که زورم به اونها نمی رسد سپردم به خدا دعایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۲:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
با سلام خدمت همه دوستان مشکل همه رو خدا و بعد زمان حل میکنه به خودت مهلت بده و صبر پیشه کن هیچ کس رو نفرین نکن به خدا ایمان داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
سلام نمی بخشم کسانی که به راحتی تهمت و زخم زبان میزنن راست راست راه می روند ککشان هم گزیده نمیشود تعجبم خدا می بیند وسرپوش می گذارد واگذارش کردم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
وقتی تجربه خودم و دوستان رو میخونم می بینم زن بودن خیلی سخته؟! وقتی با احساساتت بازی کنن و تو باید به زندگی ادامه بدی، ایکاش زن خلق نمی‌شدم...
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام دوستان وقت بخیر. من و پسری 6 سال با هم دوست بودیم از صفر صفر شروع کردیم. هیچی نداشتیم فقط همدیگرو داشتیم توی این چند سال پشت هم بودیم تا جاییکه خداروشکر هر دوتامون سرو سامون گرفتیم و رفتیم سرکار. تقریبا یکسالی بود که دیگه همه چی داشت خوب پیش میرفت میخواستیم حتی با هم سرمایه گذاری کنیم. تصمیم کرفتیم همه چی رو جدی کنیم و به خانواده ها بگیم طی چند ماه مراسم خواستکاری با هماهنگی خودمون با خانواده ها برگزار شد. خیلی غیر منتظره خانواده ایشون بعد جلسه خواستگاری با ازدواج ما مخالفت کردند من هنوز بعد یک سال تو شوک هستم. اقا پسر کم کم سرد شد و به این بسنده کرد که شاید حکمت خدا بوده. منم قبول دارم ممکنه حکمت خدا باشه ولی جواب 6 سال جوانی من که گذشت و دلی که شکست و 6 سال خاطره رو کی میده. یکسال گذشته ولی من هنوز نتونستم به زندگی عادی برگردم منی که توی زندگی خودم کسی شدم ولی به شدت اعتماد بنفسم رو از دست دادم مدام هر شب گریه میکنم. کسی نیست بگه قراره من کی جواب این دل شکستمو بگیرم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
س من دلم خیلی شکسته یک ساله شوهرم ازدواج کرده روزبه روزبهترمیشه ومنانفرین میکنن فحش میدن اماخداجای حق نیست هیچ کاری نمیکنه فقط میسوزم ومیسازم جایی ندارم برم درحالی که منم لایق خوشبختی هستم همیشه گریه میکنم میگم خدایامنابکش خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۰۰:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
سلام عزیزان دل شکسته ب عنوان کسی که دل شکستم و بااحساس کسی بازی کردم و تاوان بدی پس دادم اومدم بگم که دنیادنیای کوچیکی هست شک نکنید اگه نامردی دیدین بدترش سر همون طرف درمیاد خدایا از اشک هیچ مظلومی نمیگذره و پشیمونم وجدانم تا ابد راحت نیس بااینکه تاوان دیدم .خدایا از سر تقصیراتم بگذر من ک تاوان دادم خدایا کمکم کن ...کمکم کن کسی ک عاشقم بود ولش کردم نامردی در حقش کردم نابودش کردم ...
Iran (Islamic Republic of)
Ma
۱۶:۰۸ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
منم یه نفر بد دلمو شکوند کلی بهم عشق داد و ابراز علاقه کرد گفت دوستت دارم کسیو مثل تو پیدا نکردم تا الان و انقدر گفت بعد منم وابسته شدم و ..... انقدر بهم عشق داد منو برد بالا بعد دقیقا وقتی که عزادار بودم و حال روحیم داغون بود نردبونو از زیر پام کشیدو من با مخ اومدم زمین یک‌شبه اومد بهم گفت من فکرامو کردم تفاوت زیاد داریم و بهم نمی‌خوریم یهو ریختم هنوزم با اینکه سه ماه از اون شب گذشته ولی هرشب با گریه میخوابم هیچوقت نمیبخشمش خیلی سخت بهم گذشت ولی نفرینش نکردم فقط سپردمش به خداچندشب پیش خواب دیدم خیلی گریه می‌کنه و بهم میگه منو ببخش ولی من نمیتونم ببخشمش دیگه به هیچ کس نمی‌تونم اعتماد کنم?? برا آرامشم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
سلام منم دلم بدشکست طوری که بعدازدوسال هنوزخوب نشدم هنوز بعضی شباباگریه میخابم من۱۴سال ازبهترین روزای زندگیمو پای یه نامردگذاشم ولی اون ولم کردو رفت ازدواج کردولی بدجورتقاص پس داد ۵ماه بعدازعقدش توروزای ک یه خاب باارامش واسه من ارزوبود اون خوشبخت بود تصادف کرد دستاش ازچندجا پاهاش ازچندجا شکست دندوناش شکست با اب اسید یطرف بندش سوخت جوری سوخت که حتی پیوندپوستم روش جواب نمیدادهنوز هنوزه خوب نشده وقتی تصادف کرد فهمیدن معتاده ابروش رفت خیانتش برملاشد الانم زنش ولش کرده رفته دلشکسته هابخدا خدا همه چیومیبینه ب بهترین نحوم جواب میده مطمئن باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
من خیلی ناراحتم هر وقت باید دلمو بشکنن خودشم کی منو ناراحت میکنه مادرممممم
برای پسرش یعنی فرق بین ما میذاره
مگه پسرا طلا هستن باعث میشه دخترت هم ناراحت کنی
یه بار نیس دویار نیس هر دفعه
میخوام خودکشی کنم و از این دنیای بی وفا تموم بشم
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
دلم شکسته الان بیست روزه دارم گریه میکنم کسی و که دوسش داشتم بدون هیچ دلیلی منو گذاشت رفت منو بلاک کرد ازهمه جاونمیدونه چ ب سر من اومده این مدت فقط خدا میدونه فقط خدا حالمو میفمه نمیبخشمش وامیدوارم یه روز اونم مث من خودشو ب درد دیوار بزنه کسی نفهمتش کسی درکش نکنه میبینم اون روز آهم زمینش میزنه?
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۲۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
سلام آقا محمد خب چرا واقعا با اونی ک هفت سال دوستش داشتی ازدواج نکردی؟
آخه واسه منم همچین اتفاق مشابهی رخ داد طرف بعد هفت سال بدون اینکه چیزی بگه یهویی رفت و من موندم و با یک دنیا سوال بیجواب
الان از اون قضیه ۴ سالی میگذره ولی هنوزم نتونستم با خودم کنار بیام ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام شایسته جان منم دقیقا ۸ ماه پیش این اتفاق برام افتاد، حالم بهتر شده ولی نمیتونم ببخشمش برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
شایسته
۰۱:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام دوستان، دقیقا هشت ماه پیش با چشم گریون و دلی شکسته اومدم توی همین صفحه گفتم ک حال دلم خوب نیست و برام دعا کنید روزای بدی رو گذروندنم ب حدی بد ک ...الان ک هشت ماه گذشته از اون شبی ک قلبم شکست ، با لطف خدای مهربون و توسل ب ائمه حال دلم خوب شده ...میخام بگم هر کسی دلتون رو شکست بسپارید ب خدا و رها کنید و برید ...برید سراغ خدا و با خدا حال خودتونو خوب کنید و مطمئن باشید کمکتون میکنه
Germany
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
من فقط این رو می‌دونم که هر کسی دل بشکنه یا هر کار منفی که بکنه آخر و عاقبت بدی در انتظارشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
امیدوارم خدا زود جوابش بده غرورم له شد جلو بچه هام خدا زود جوابش بده خیلی حالم خرابه?????
Iran (Islamic Republic of)
ارکیده
۰۰:۰۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
به همون خدایی که چوبش بی صداست من اعتقاد دارم که هیچ دل شکستنی بی جواب نمی مونه خدا بدجور جواب میده بارها امتحان کردم خانواده ی شوهرم رو احترام کردم هیچ وقت دل کسی رو نشکوندم ولی بهم بی احترامی شد و هزار بار با حرف هاشون دلم رو شکستن من فقط سکوت کردم و سپردم به خدا ، خدا هم چقدر به موقع جوابشون رو داد خدایا شکرت که هوامو داری
Iran (Islamic Republic of)
ارکیده
۰۰:۰۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
به همون خدایی که چوبش بی صداست من اعتقاد دارم که هیچ دل شکستنی بی جواب نمی مونه خدا بدجور جواب میده بارها امتحان کردم خانواده ی شوهرم رو احترام کردم هیچ وقت دل کسی رو نشکوندم ولی بهم بی احترامی شد و هزار بار با حرف هاشون دلم رو شکستن من فقط سکوت کردم و سپردم به خدا ، خدا هم چقدر به موقع جوابشون رو داد خدایا شکرت که هوامو داری
Iran (Islamic Republic of)
ارکیده
۲۳:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
به همون خدایی که چوبش بی صداست من اعتقاد دارم که هیچ دل شکستنی بی جواب نمی مونه خدا بدجور جواب میده بارها امتحان کردم خانواده ی شوهرم رو احترام کردم هیچ وقت دل کسی رو نشکوندم ولی بهم بی احترامی شد و هزار بار با حرف هاشون دلم رو شکستن من فقط سکوت کردم و سپردم به خدا ، خدا هم چقدر به موقع جوابشون رو داد خدایا شکرت که هوامو داری
Iran (Islamic Republic of)
ماندانا
۰۴:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
آقا محمد چوب خدا صدا نداره انشالله همه امثال تو ک باعث میشن یه دختر مظلوم ب بازی بدن تاوان بدن می‌دونی چقد ضربه ب روح و روان اون دختر بیچاره زدی می‌دونی ک حتی ازدواج هم کنه شاید از سر ناچاری بوده مجبور شده ب خاطر حرف دیگران ازدواج کرده اما میدونی هنوز ک هنوز هست این احساس شکست و غمگینی باهاش هست تو اون و تا بود کردی ...امیدوارم همه اون کسایی ک احساسی ب بازی میگیرن تاوان بدن ..و همین طور هم هست .و معلوم هست خودشون خواهر و مادر و خانواده نداره بی اصالت و بی ریشه هست ک انقد جرات می‌کنه جنایت ب ای بزرگی در حق شخصی ک دوستشون داره می‌کنه
Germany
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بله این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید نداها راصدا بازتاب کار خیر و شر به خودمون برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۱۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
مطمین باشین این دنیا دنیای کوچیکی هست احساسی رو ب بازی گرفتن ودل شکستن یه مظلوم تاوان داره تاوان خیلی بدی هم درپیش داره ب عنوان کسی ک دل شکستم و تاوانش رو دیدم توصیه میکنم خدایا هیچ کسی رو باعث دل شکستن کسیی دیگه فراره نده خودم هفت سال دختری رو ک دوسش داشتم ولی آخر کار ولش کردم و خدا خودش می‌دونه چقد بدی آوردم چقد رنگ بد. زندگی دیدم اون دختر خوشبخت شد اما من بدبخت شدم و ب سراغ کسی رفتم ک بهم خیانت کرد با یه بچه طلاقش دادم این چوب خداست نشون داد خدا تلافی میکنه وقتی دل شکستی ...خدا یا ببخشم ببخشم پشیمونم پشیمون ..کاش کاش مینا هیچ وقت همچنین حقارتی نمی‌کردم ک تورو ازدست بدم کاش ورق برمیگشت وبا عشقم مینا ازدواج میکردم ..?????? هیچکس مث تو من و دوست نداشت حقارت کردم حلالم کن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۵۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
کامنت پایینی چقدر مثل منی. منم عاشق دوستم بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
منم خیلی دلم شکسته جاریم برای شوهرم زن پیدا کرده بود درسته جور نشد ولی از روز به بعد شوهرم منو دوست نداره و مدام دنبال زن گرفتنه
دیگه آرامش ندارم قلبم هم از شوهرم شکسته و هم از جاریم
ولی خدا هنوز جواب هیچ کدومشون رو نداده وتازه روز به روز زندگی جاریم بهت. میشه
بس خدا کی جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
بخاطر دوستن جلو همه وایسادم دروغ گفتم تهمت لز بودن بهم زدن درحالی که نبودم بخاطرش خودمو تغییر دادم حالا هم سپردمش به خدا چقد گریه کردم و ازش نزد خدا اشکایت کردم
Iran (Islamic Republic of)
سیدایوب موسوی
۱۲:۲۰ ۲۸ دی ۱۴۰۲
دل بشکنید اتفاقی نمیوفته تو این دنیا مگر یکم عذاب وجدان باقی برای اون دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خانواده شوهر به حدی دل من رو شکستن که متعجبم چطور زنده اند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
امشب اول ماهه، خدایا به حق این ماه عزیز آرامش به همه عنایت کنه مخصوصا عزیزان دلشکسته
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
زمین به طور وحشتناکی گرده
Iran (Islamic Republic of)
؟
۰۲:۱۳ ۱۷ دی ۱۴۰۲
حالا من که برادرم جلوی پیشرفتمو گرفت و همیشه خوردم کرد چی؟??ـمن که نمیتونم برادرمو نفرین کنم تکلیف دل شکسته ی من چی پس؟؟
خدایی اگر وجود داشت نمیزاشت کارمون به اینجا برسه??
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
معلومه که تلافی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۱:۵۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
کسی ک دلم را شکست احساسم را ب بازی گرفت هفت سال و با بهانه مخالفت خانواده ترکم کرد خدا بد جور داغ ب دلش گذشت رفت سراغ کسی ک اونم فوت شد وبرگشت سمتم دیگه من نخواستم خدا داغی ب دلش گذاشت ک هیچ وقت عطشش خاموش نمیشه ای دل شکسته ها همه چی بسپار بخدا خدا حواسش هست حواسش هست ببسپار ب قاضی حق بدجور تلافی می‌کنه حواسش هست حواسش هست ........
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۱۱:۱۰ ۰۸ دی ۱۴۰۲
از سکوتی لبریز....
France
مهسا
۰۸:۳۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
تاوان میدن
France
مهسا
۰۸:۳۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
تاوان میدن
France
مهسا
۲۱:۴۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چرا تاوان میدان دیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۴:۲۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
به خدا دروغه به والله دروغه، دلت که شکست تازه راه باز میشه برای اینکه بیشتر دلتونو بشکونن، هیچ کس هم بخاطر دلی که شکست تاوان نمیده.
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۴:۲۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
به خدا دروغه به والله دروغه، دلت که شکست تازه راه باز میشه برای اینکه بیشتر دلتونو بشکونن، هیچ کس هم بخاطر دلی که شکست تاوان نمیده
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۴:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
به خدا دروغه به والله دروغه، دلت که شکست تازه راه باز میشه برای اینکه بیشتر دلتونو بشکونن، هیچ کس هم بخاطر دلی که شکست تاوان نمیده
Iran (Islamic Republic of)
گل های استقلال
۱۲:۰۳ ۰۲ دی ۱۴۰۲
انشالله کارشون به خودشون بر میگیرده صددرصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
دوستان ازتون خواهش میکنم با اون دلای پاکتون برا منم دعا کنین دلم شکسته و میدونم تو دنیا هیچی مثل آرامش دل نیست به حق دعای دلشکستگان دعا کنین دلم آروم شه
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۲:۵۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خدا همیشه کمکمون می‌کنه وقتی به خودمون بیایم و خودمونو پیدا کنیم و ارزش خودمونو بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
کتی جان دنیا دار مکافاته شکی نیست نباید به امید دیدن اون روز بمونیم، باید اینقدر تلاش کنیم و مشغله داشته باشیم و بتونیم روزای خوب بسازیم که وقتی یادمون میفته به این عشق نافرجام بخندیم...شاید وقتی تقاص پس میده که فرسنگها از هم فاصله داریم
Iran (Islamic Republic of)
کتی
۰۱:۱۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
دلم شکست بدجورم شکست.. جوری ك حتی اگه بیاد و بخواد از نو شروع کنیم هنوز اعماق وجودم اذیته خدا نگذره ازش خیلی سعی کردم فراموش کنم و ببخشمش اما باز وقتی بش فکر میکنم چشاش پر اشک میشه و خاطرات خوبمون مرور میشه با اینکه هنوز گوشه‌ی دلم دوسش دارم اما دیگه هیچوقت این حماقتو نمیکنم.من تموم قلبمو دو دستی تقدیمش کردم اما اون.. خیلی دلم سنگین و پره با دو سه تا پاراگراف نه من خالی میشم نه حرفام تموم میشه ولی میدونی کاش آدمایی که قسمت هم نیستن هرگز باهم دیدار نکنن اره خلاصه به همون داغ بسوزی ك منو سوزاندی:))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
دنیا دار مکافات خدا کنه بشه
Iran (Islamic Republic of)
دلنیال
۱۰:۴۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
زندگی درس نمیده قانون این دنیا جواب میده ک چون انعکاس کارمونه هر چیزی برامون پیش میاد پس جواب کارشو میگیره هر کسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
آنقدردلم شکسته، آنقدرتحت فشارم که هیچ چیزی آرومم نمیکنه، خدایاکمکم کن، خدایا چراحق من خون گریستنه، بااین دوتاطفل بی گناه چه کنم؟؟؟ خدایا?
هرکس پیامم رومیبینه برای آرامش دلم دعاکنه، بدجورتوی این دنیاگم شدم
France
مهسا
۱۷:۰۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
نگران نباشید زندگی درسی بهشون میده که یادشون میمونه
Germany
آیدا
۱۳:۳۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
من هم مثل شما طرف ولم کرد و رفت با یکی دیگه ازدواج کرد دوستان هیچوقت فریب حرفهای طرف رو نخورید تازه طرف فامیلم بود ولی من به جای غصه خوردن و ناراحتی به ریشش میخندم چون می‌دونم که قانون کارما وجود داره و کارش به خودش برمیگرده و خدا قراره جواب بده.
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۹:۴۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
با درود بازنده ها در هر جواب مشکلی را میبینند ...برنده در هر مشکل جوابی را میبیند
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۷:۳۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
با درود

خواهرم من وظیفم بود روزی منم اینطوری بودم ک خودش راهمو و نشونه هارو بهم نشون داد بازم شاکرشم ک تونستم کمکتون کنم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۲:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
سلام و تشکر از آقا دانیال وقتی من از روبیکا پیام دادم بهشون جواب دادن و خیلی کمکم کردن و اینکه خیلی بازم ممنونم ازشون که گذشته منو کمک کردن من به فراموشی بسپارم دوستان به قول آقا دانیال ما برای خودمون زندگی میکنیم و ثانیه ها مال خود ماست نه دیگران قدر لحظاتمون رو باید بدونیم در آخر بازم از برادرم آقا دانیال ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۱:۴۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
با درود اگر ارزشهای خود را نمیدانید خود را برای رنج آماده کنید
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۱:۳۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
با درود
مشکلی یا اتفاقی ک به وجود امده یا افتاده بگرد راه حلش و پیدا کن نه اینکه بگردی دنبال اینکه چرا به وجود امده یا افتاده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۰۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
عشق اول به هیچ وجه قابل فراموش شدن نیست. من عاشق کسی بودم که بهش نرسیدم .چن بار خودکشی ناموفق داشتم
خود آزاری داشتم ..سه سال افسردگی شدید داشتم... من فک‌میکردم عشق اول من اول اون عاشق من بود .. .با اینکه ولم کرده هنوز عاشقشم . با اینکه چن ساله گذشته ولی می بینمش مثل بچه های ۱۱ساله رنگ میپره دستم میلرزه ...افسرده میشم .. هیچ هوسی هم بهش نداشتم .حتی دستش نگرفته بودم....باور کنید نماز میخونم و مومن شدم فقط به امیدی که اون دنیا مال من بشه... نسبت به اسمش هم حساسیت گرفتم . هرکی هم اسمش باشه ناخودگاه بهش حس پیدا میکنم .. با اینکه بهترین آدمای دنیا رو تو زندگیم دارم.....آرزومه بتونم فراموشش کنم ولی شدنی نیست .. با اینکه ذره ای براش من مهم نیستم دیگه ... دلیل اینکه ولم کرده رو هم نمیدونم ........ بنظرتون باید چکار کنم همینطور پیش بره جنون میگره منو ....بخدا قسم آدمی هستم که همه هم سرم حساب باز میکنن ...دارم نابود میشم ... هنوز مثل بچه ها گریه میکنم ...
United States of America
مریم
۰۲:۳۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
الان ازدواج کردی بعدش؟
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۲:۱۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
با درود

ناشناس شما نسبت به روزگار بدبین نشدین شما نسبت به خودت و روحت گم شدی و فراموش کردی خودتو و نمیدونی تو چی هستی .

خدا کمکت میکنه اگه باور داشته باشی و بخوای قبول کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
به خدا اینقد که بدجور دلمو شکوند و رفت ... نسبت به روزگار بدبین شدم... خیلی خوردم کرد... خدایا کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۳:۱۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
سلام
آقا دانیال واقعا خوش به حال آدمهای دور شما و دوستای شما
اینطور انسان از میلیون ها نفر یکی هست که وجدان و خدا رو حالیش هست و خانواده دار هست و نون حلال خور .
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۶:۰۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
پس هنوز ادم خوب هم هست مخصوصا مرد
خیلی خوب و عالی
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۵:۴۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
با درود

منیره خانم من اینجا جواب میدم یه تعداد ک نمایش داده نمیشه و یه تعداد بعد ۲روز ثبت میشه و نمایش داده میشه

روزی ک‌ من دلم شکست از همه چیز زده شدم بودم اما یه چیزایی بهم نشون داده شد و هوامو داشت ک من هم در توانم به دلشکسته ها دیگه کمک‌ میکنم .دلشکسته فقط نه از نظر یار از خیلی نظرها داشکسته هست .
همون طور ک بدون توقع هوامو داشت
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۵:۴۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
با درود

منیره خانم من اینجا جواب میدم یه تعداد ک نمایش داده نمیشه و یه تعداد بعد ۲روز ثبت میشه و نمایش داده میشه

روزی ک‌ من دلم شکست از همه چیز زده شدم بودم اما یه چیزایی بهم نشون داده شد و هوامو داشت ک من هم در توانم به دلشکسته ها دیگه کمک‌ میکنم .دلشکسته فقط نه از نظر یار از خیلی نظرها داشکسته هست .
همون طور ک بدون توقع هوامو داشت
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۴:۲۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
سلام آقا دانیال
آره اگه براتون مقدوره همینجا پیام بزارید لطفا.
ممنونم?
Iran (Islamic Republic of)
منیره
۲۲:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
آقا دانیال اگه ممکنه همینجا صحبت کنید
تعداد دل شکسته ها زیاده اگه همینجا صحبت کنید لطفا برامون همه دوستان میبینن
ممنوم?
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۱:۴۳ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
با درود
متاسفانه خیر ایتا ندارم
??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
سلام ایتا ندارید آقا دانیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
پریسا سلام من بواسطه خانواده با کسی آشنا شدم بعد چهار ماه نامزدی وبه اون علاقه داشتم و اون عاشق من بود بعداز چهار ماه به عقد هم درآمدیم بعداز یکماه من را رها کرد دراین یکماه بامن رابطه داشت و من با علاقه شدید و هزار امید وارزو ترک کرد الان مدت سه سال هست نه منزل ما میاد نه طلاق میده واز اون خبری ندارم من دراین مدت شب وروز گریه واشک می ریزم ایا روزی خدا جواب اشکای من میده آیا روزی خدا جواب امید من که ناامید کرد میده بدون هیچ دلیلی من را رها کرد از کسانی که این میخوانم میخواهم کمکم کنم که چکار کنم وبرایم دعا کنن
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۰۰:۱۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
عزیزم اشک نریز چون من دیدم کسانی که بیرحم هستند واشک چشم ندارند اصلا خیلی خوشبختند باید خودت را محکم از نوبسازی وانتقام غیر مستقیم بگیری تا دلت حال بیاد با اشک فقط روزبه روز پیرتر میشی وهمه مسخرت میکنند که پیرزن شدی
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۰۹:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
سلام آقا دانیال
جسارتا ایتا ندارید؟
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۴:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
با درود

نه من حوصله و صبرم زیاده و دوست دارم یکی مثل خودم دلشکسته رو کمک کنم و بهش خیلی سوالهای بی جوابو جواب بدم و از طرفی هم بفهمه ک برنده هست نه بازنده و اینکه بدونه چون بهترین براش داره چیده میشه واز همه مهمتر خدای من به کارم شاهده همینطور ک روزی خودش برام خیلی چیزارو روشن کردو کمکم کرد.اما اینجا جواب میدم چند ساعت بعد و یا یه روز بعد نمایش داده میشه گفتم روبیکا بدون نمایش دادن شماره طرف خیلی خوبه دوست داشتین در خدمت هستم .

DRy0308@
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۳:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
با درود

نه من حوصله و صبرم زیاده و دوست دارم یکی مثل خودم دلشکسته رو کمک کنم و بهش خیلی سوالهای بی جوابو جواب بدم و از طرفی هم بفهمه ک برنده هست نه بازنده و اینکه بدونه چون بهترین براش داره چیده میشه واز همه مهمتر خدای من به کارم شاهده همینطور ک روزی خودش برام خیلی چیزارو روشن کردو کمکم کرد.اما اینجا جواب میدم چند ساعت بعد و یا یه روز بعد نمایش داده میشه گفتم روبیکا بدون نمایش دادن شماره طرف خیلی خوبه دوست داشتین در خدمت هستم .

DRy0308@
Iran (Islamic Republic of)
رحیمس
۰۰:۱۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
از دنیا و بودن تو دنیای بیرحم متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۱:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ممنون آقا دانیال
ببخشید دوستان شاید با حرفام شما رو بهم ریختم
ولی واقعا خسته شدم از اینهمه سوال بیجواب ... از این دوست داشتنهای یهویی... از وابسته شدن و دل دادن و دل باختن و بعدشم در اوج ناباوری از این رفتن های یهویی و بی دلیل
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۶:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
با درود چرا آخه به خودتون توهین میکنید خدا دوستت داشت و ببین کارای خوبت چقدر زیاد بوده نه برا این آدم برای خیلیا ک دعا خیر اونا پشتت بوده ک خدا نذاشته اون بمونه اگر میموند بهش میرسیدی بعدا به مشکل میخوردی .شما الان و میبینی خدا و کائناتش بعدهارو میدونن حیف نمیتونم واضح تر اینجا توضیح بدم دلشکسته تر از من نیست اما باز گفتم خودت بهتر میدونی خدا هیچ وقت اینطور چیزارو توو خودت نگه ندار چون میمونی توو قفس این آدرس روبیکا منه خواستین برا بحث تا بدونین شما برنده هستین DRy0308@
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۵:۲۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
ممنون دوستان
خیلی این سالها بهم سخت گذشت من درسته کارم اشتباه بود و دلبسته شدم...
ولی واقعا مستحق اینهمه درد نبودم
ما همکلاسی بودیم تو دانشگاه تهران خیلی تو درساش بهش کمک میکردم. من ساکن تهران بودم و اصفهان اکثرا کلاسا رو نمیمود ولی من چون دوستش داشتم واقعا خیلی کمک حالش بودم
آخرشم بی دلیل رفت حتی بدون اینکه ازم خداحافظی کنه
حس ناکافی بودن حس خوب نبودن بهم دست داد???
چند ساله فقط اشک میریزم میگم آخه چرا بی دلیل رفت چرا مثل یک آشغال با من رفتار کرد
France
مهسا
۱۴:۳۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
قانون کارما وجود داره دوست عزیز فقط باید مقداری صبر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۴:۰۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
با درود
اول خدا
دوم کائنات
سوم قانون طبیعت
چهارم کارما و کاریزما
البته اگر به هر کدومشون باور و ایمان داشته باشی و بعدشم هر چیزی وقت داره سره وقتش برسه همچین قشنگ پس میده ک نگو هر وقت هم زمان داره .روزی میرسه ک زمانش رسیده یعنی وقت حس کردن و فهمیدن اشکای شماست هموین از اوج به پایین بیاد ک نگو و اونجاست ک باور میکنه هیچ چیز بی جواب نمیمونه البته تمام اینا بستگی به باور و ایمان خودتون داره .
Turkiye
xoxo Me
۱۰:۴۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
javabe soalamo bad az mahha gereftam khodaya shokr ke vasilei gozashti ke man bedonam hasti
France
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
چرا دوست عزیز کارایی در کاره فقط باید یه مقدار صبر کنین
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۰۸:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
کارمایی در کار نیست
یکنفر بعد از شش سال بازی کردن با احساسات من یهویی و بی دلیل رف دنبال عشق تازه ای و ازدواج کرد و سه ساله فقط اشک از چشمای من میاد
اونم کماکان خوشبخت تر از همیشه
France
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
دیگه الان نباید غصه گذشته رو بخوریم بلکه باید به قانون کارما یا قانون بازتاب امیدوار باشیم و به ریششون بخندیم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۴:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
با درود
درسته خدا جای حق هست
تقاص به قیامت نمیمونه
و در کنار اینکه خدا رسیدگی میکنه به شکستگی قلبت یه چیز دیگه ام اماده میکنه اما اکه درکش کنی تا اون گذشته فراموش بشه و به حکمتش ایمان داشته باشی و باور
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۴:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
با درود
درسته خدا جای حق هست
تقاص به قیامت نمیمونه
و در کنار اینکه خدا رسیدگی میکنه به شکستگی قلبت یه چیز دیگه ام اماده میکنه اما اکه درکش کنی تا اون گذشته فراموش بشه و به حکمتش ایمان داشته باشی و باور

روبیکا
DRy0308@
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۴:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
با درود درسته خدا جای حق هست تقاص به قیامت نمیمونه و در کنار اینکه خدا رسیدگی میکنه به شکستگی قلبت یه چیز دیگه ام آماده میکنه اما اکه درکش کنی تا اون گذشته فراموش بشه و به حکمتش ایمان داشته باشی و باور
France
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
خدای جای حق نشسته فقط کمی صبر کنین
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۳:۴۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
این کلمات خیلی معنی داره اگر با قلبت بخونی


من که نقاشی ام تعریفی ندارد
لااقل خودت راهت را بکش و بـــــرو !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام منم چهار سال بایکی زندگی کردم گفت نمیگیرمت ولی گفت تا عمر دارم کنارتم رفت زن گرفت بدچهارسال من ول کرد بعدیک ماه اومد ولی من دیگ نمیتونم اون ادم قبلی باشم همش قران میخونم
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۰۰:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
به حمیده: واقعا ناراحت شدم... از ته دلم برای آرامش دلت دعا میکنم...
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۲:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
ممنونم ازتون. ناشناس

پیام فرستادم بابت تشکر و لطفتون اما نمیدونم چرا نمایش داده نمیشه

منم از خدا میخوام دستاش پناه زندگیتون و خونه خدا قلبتون ک ندای خدارو زود بشنوین و راهتون روشن و تصمیم گیریتون راحتر
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۵:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
خدایا…

قصه وکالت را زیاد شنیده ام

اما قصه وکیلی چون تو را نه…

تو که وکیل باشی

همه حق ها گرفتنی است

پرونده ای که تو وکیلش باشی

قصه اش ستودنی است
آخرین اخبار