رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چناران گفت : مصرف آب شرب در روستا ها‌ی چناران از حد نصاب بالاتر است و باتوجه به کاهش باران و خشکسالی باید روستائیان مصرف آب را مدیریت کنند.

باید روستائیان مصرف آب را مدیریت کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ نوروز افروند گفت: ۱۴۳ روستا تحت پوشش این اداره قرار دارد، اما روستا‌هایی هم هستند که به صورت خودگردان توسط دهیاری اداره می‌شوند و شبکه در اختیار خودشان است.

وی افزود: این روستا‌ها هنوز حاضر نشده‌اند تحت پوشش قرارگیرند و پولی برای مصرف آب پرداخت کنند هرچند که ما در جهت بهداشتی بودن آب این روستا‌ها با آنان همکاری می‌کنیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چناران با بیان اینکه دولت در روستا‌ها به دنبال خدمت به مردم هست و به هزینه‌های بالای دولت در امور آب روستایی اشاره کرد و گفت: دولت متری ۱۲۰۰ تومان برای امور آب در روستا هزینه پرداخت می‌کند و سالیانه حدود یک میلیارد تومان هزینه راهبری شبکه‌ها در روستا‌ها می‌شود با این وجود دولت از کسانی که الگو مصرف را رعایت کنند متری ۲۰۰ تومان هزینه دریافت می‌کند.

افروند ادامه داد: هزینه‌های دریافتی از روستائیان در برابر هزینه‌های دولت بسیار ناچیز است، زیرا هدف دولت ارائه خدمات است و به سود فکر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خشکسالی جدی است و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم، گفت: مصرف آب شرب در روستا‌های چناران غیر متعارف است و برای جلوگیری از قطع آب در تابستان روستائیان باید در مصرف خود صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام // م. ط
 



مصرف آب شرب در روستا ها‌ی چناران از حد نصاب بالاتر است

برچسب ها: آب و هوا ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.