استاندار خراسان رضوی گفت: بودجه اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار استان در سال جاری، ۵۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش بودجه پروژه‌های آبیاری تحت فشار استان خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در حاشیه بهره برداری از پروژ ه های بخش کشاورزی شهرستان بینالود،  افزود: با اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر ۳۷۰ میلیون متر مکعب کاهش برداشت آب از سفره‌های زیر زمینی داشته ایم.

وی با تاکید بر این که بحران آب موضوع جدیدی برای استان به شمار نمی‌رود ، گفت : از بدو ورود به خراسان رضوی حل این چالش را به عنوان یک اولویت دنبال کرده ایم .

رشیدیان افزود: اجرای دو هزار کیلومتر خط انتقال آب با لوله، افزایش ۶۲ هکتاری سطح گلخانه‌های استان و اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی در سال ۹۶ بخشی از اقدامات شاخص است که تنها با اجرای پروژه آبیاری تحت فشار ۹۰ میلیون متر مکعب کاهش برداشت داشته ایم.

استاندار خراسان رضوی، جدا سازی آب شرب از فضای سبز را یک ضروری دانست و گفت : در جریان این سفر ، مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان به همین منظور برای شهرداری‌های طرقبه و شاندیز، اختصاص یافته است و در مجموع مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به شهرستان بینالود برای اجرای برخی پروژه‌های مورد نظر و مطالبه مردم اختصاص یافت .

انتهای پیام// ف. ن
 
 


بهره برداری از پروژ ه های بخش کشاورزی شهرستان بینالود با حضور استاندار خراسان رضوی

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.