معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از افزایش ایمنی اردو‌های دانش‌آموزی و واگذاری انجام اردو‌ها به استان‌ها خبر داد.

آخرین وضعیت تغییر قوانین در اردوهای دانش‌آموزی/ توسعه مراکز کنترل برون استانی دانش‌آموزی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دهم شهریور ماه سال گذشته بود که واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر حادثه ای تلخ را به بار آورد و هفت دانش آموز در این حادثه جان باختند و دو نفر هم با قطع عضو مواجه شدند.

هرچند این اتفاق نخستین حادثه اردوهای دانش آموزی نبود اما نقطه شروعی شد تا نواقص برگزاری اردوهای دانش آموزی بر طرف شود و نکات مغفول مانده پرورشی دانش آموزان پررنگ تر از همیشه نمود پیدا کند و اصلاحات بر دستورالعمل برگزاری اردوهای دانش آموزی لحاظ شود.

البته فراتر از تغییر در اردوهای دانش آموزی، راه اندازی مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزان نقطه شروعی برای کنترل بیشتر سفرهای دانش آموزی است هرچند این مرکز نوپا تا بلوغ فاصله و پوشش کامل اهداف راه بسیاری دارد.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رسیدگی به وضعیت اردوهای دانش‌آموزی عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل‌هایی که تا کنون وجود داشته اردوهایی که ضرورت بر اجرای آن نداریم تعطیل و برنامه‌ها به طور استانی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: هیچ منعی برای برگزاری اردوهای وجود ندارد و مدارس می‌توانند با اخذ مجوز برای دانش‌آموزان اردوهای متفاوتی برگزار کنند اما اردوهای متمرکزی که معاونت پرورشی مورد توجه قرار می‌داد، برگزار نمی‌شود.

وضعیت تغییر قوانین در اردو‌های دانش‌آموزی

کاظمی درباره دستورالعمل جدید اردوها اظهار کرد: منتظر تصویب آیین‌نامه اردوها در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم و فعلا دستورالعمل اردوها اصلاح شده و کار بر مبنای همین دستورالعمل پیش می‌رود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوها را به استان‌ها واگذار می‌کنیم و برای برگزاری هر اردوی برون استانی مسئولان برگزاری اردوها می‌توانند از مرکز کنترل سفرهای برون استانی‌ مجوز اخذ کنند.

رصد اردوهای دانش آموزی پیشرفت کرده است

کاظمی درباره عملکرد مرکز کنترل سفرهای برون استانی عنوان کرد: با فعالیت این مرکز رصد و کنترل بیشتری روی اردوهای دانش‌آموزی داریم و ایمنی سفرها افزایش پیدا کرده است.

وی از توسعه مرکز کنترل سفرهای برون استانی خبر داد و گفت: قصد داریم در هر استان چنین مرکزی را ایجاد کنیم تا رصد اردوها با دقت بیشتری در هر استان دنبال شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مرکز آمار روزانه اردوهای دانش‌آموزی را اعلام می‌کند، عنوان کرد: آمار اردوها به تفکیک وسیله نقلیه و تعداد سفرها در مرکز کنترل دنبال می‌شود که در صورت وجود نقصی در روند برگزاری اردوها این موضوع از سوی مرکز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار