حجت الاسلام جوان گفت: نیاز جوان امروز ما، فرصت دادن و اعتماد کردن به آنها در میدانهای مختلف است.

همزمان با فرارسیدن خجسته میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، حجت الاسلام محمد رضا جوان در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سیره عملی و رفتاری این حضرت (ع)، درخصوص ویژگی بارز حضرت علی اکبر(ع) گفت:کمی ناراحت کننده است، اما تقریبا واقعیت دارد، که در تاریخ ما از زندگینامه حضرت علی اکبر (ع)، مستندات مفصلی وجود ندارد و هر آنچه ما می دانیم از ماجرای کربلاست، البته ماجرای کربلا آنقدر پتانسیل دارد که می توانیم از آن نکات کثیری را برداشت کنیم و از رفتار و خصایص حضرات بهره مند شویم.

وی با اشاره به خصایص و ویژگی بارز حضرت علی اکبر (ع)، بیان کرد: یکی از نکات بارز حضرت از حضورشان در واقعه عظیم عاشورا، مسئله اطاعت از پدر در صحنه های مختلف حماسه عاشورا است . حضرت علی اکبر(ع) کسی است که به اقتضاء زمان و موقعیت موجود تصمیم گیری درست را انجام دادند و با حرکت در مسیر صحیح به نتیجه نهایی خویش، شهادت رسیدند. درواقع ایشان یک نمونه قابل توجه رفتار سنجی و موقعیت شناسی است که باید خودمان را به سیره آن حضرت نزدیک کنیم و وضعیت موجود را به شکل درست بررسی کنیم.

جوانان نسل جدید ولایتمدار از پدران خود هستند

این مدرس دینی و سخنران مذهبی افزود:در بین جوانان جامعه امروز می توان گفت؛ که جلوه و ظهور بیشتر جوانان همراهی ولی و رهبر فرزانه است، حتی اگر کمی از زاویه دیگر نگاه کنیم، می بینیم که نسل امروز از نسل پدرانشان جلوتر و همراه تر هستند، چون که آنها در کنار شرایط سختی و بحران، کمی رفاه و آسایش را هم درک کرده اند و در چنین فضایی آدم ها منتقدتر می شوند و رفتارشان متفاوت است.

وی با اشاره به فعالیت و رابطه خود با جوانان، خاطر نشان کرد: نیاز جوان امروز  ما، فرصت دادن و اعتماد کردن به آنهاست. اینکه در زمان ها و فرصت های مختلف آنها را ببینیم و به آنها زمان دیده شدن و میدان عمل بدهیم.

حجت الاسلام جوان، در پایان یادآور شد: با توجه به سیره عملی و رفتاری حضرت علی اکبر (ع)،  جوانی را نباید خامی بدانیم و باید جوانی را قدم اول برای پختگی و رفتار درست ببینیم و از مابقی جوانها بخواهیم از آن بهره ببرند و استفاده کنند، که در این دوران آدم هرچه بدست آورد سرمایه و توشه زندگی اش برای رستگاری می شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار