مشاور بين‌الملل مقام معظم رهبری گفت: آمریکا می‌خواهد از برجام پوسته‌ای باقی بماند؛ اما ما می‌گوييم برجام نه يك كلمه زياد و نه يك كلمه كم.

آغاز آيين افتتاحيه سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاحیه  سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با تلاوت آياتی از كلام الله مجيد آغاز شد.

در این مراسم مسئولانی چون حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، عبدالعلی علی عسكری رئیس سازمان صدا و سیما، محسنی اژه ای سخنگو و معاون اول قوه قضاييه و ... حضور پیدا کردند.

پس از تلاوت آيات قرآن كريم، پيام تصويری آيت الله جوادی آملی پخش شد. متن كامل اين پيام را اينجا بخوانيد.

ايران اجازه نمی‌دهد مسلمانان به جان هم بيفتند/ آمریکا می‌خواهد از برجام پوسته‌ای باقی بماند

سپس، حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: این دوره از مسابقات با حضور نمایندگان ۸۴ کشور از قاره‌های مختلف برگزار می‌شود. ما همزمان با مسابقات بين المللی بزرگسالان، پنج مسابقه بین المللی قرآن را برگزار می‌کنیم؛ مسابقات طلاب در حوزه علمیه قم، دانشجویان در مشهد، بانوان در تهران، روشندلان و نابینایان هم در تهران.

وی افزود: مجموعا ۳۷۰ نفر مهمان در اين مسابقات داريم و اميدواریم خداوند به برکت قرآن، ما را در تبلیغ قرآن و فرهنگ آن ياری كند كه همواره یکی از مقاصد و هدف اصلی ما در نظام اسلامی عمل به قرآن است.

ايران اجازه نمی‌دهد مسلمانان به جان هم بيفتند/ آمریکا می‌خواهد از برجام پوسته‌ای باقی بماند

ولايتی: ايران به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت،  اجازه نمی دهد كشورهای اسلامی تجزیه شوند

در ادامه، ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل، با اشاره به نقش و تاكيد قرآن و اسلام در پيشرفت علم گفت: هر جایی که اسلام قدرت داشته، علم نیز پیشرفت کرده است. کتابخانه های متعددی در طول تاریخ اسلام بنا شده است که آثار آن به چندین میلیون جلد می رسد‌‌.

وی افزود: زمانی که استعمار بر کشورهای اسلامی مسلط شد، برخی سعی کردند فرهنگ غربی را جايگزين فرهنگ اسلامی كنند. اما خوب است بدانيم، آنهایی كه الفبای خود را به لاتین تبدیل كردند، به جایی نرسیدند؛ چرا كه هر كشوری باید برپایه فرهنگ و تمدن خودش رشد کند.

مشاور بين الملل مقام معظم رهبری اظهار كرد:  بیداری اسلامی یعنی احیای مجدد اسلام. حاصل بیداری اسلامی شد همین كه در عراق، سوریه و کشورهای خاورمیانه شاهد آن هستید؛ یعنی كشورهای اسلامی به خود آمدند. بازگشت به اسلام موجب مقاومت و استقلال كشورهای اسلامی شد.

وی گفت: امروز دولت و ملت سوریه و عراق، بسیار قوی تر از گذشته هستند؛ به بركت بیداری اسلامی این جبهه مقاومت گسترش پیدا كرده است. جبهه مقاومت، از اسلام موجودیت و هویتی را ساخته كه نقشه مستكبران را خنثی كرده است؛ آمریكایی ها این آرزو را به گور می برند كه كشوری در جبهه مقاومت شكست بخورد. بازگشت به اسلام و مقاومت اسلامی، یعنی مقاومت مردم عراق در برابر آمریکا.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین بیان کرد: امروز می‌بینیم حکومت سوریه حکومتی است که بازگشت به خویشتن خویش را دارد. آمریکایی‌ها تصور می‌کردند در عراق می‌توانند نایب‌السلطنه تعیین کنند اما عراقی‌های باغیرت با بازگشت به اسلام توانستند آمریکایی‌ها را اخراج کنند و حکومت مستقلی تشکیل دهند.

ولايتی تصريح كرد: هر كشوری تمامیت ارضی اش مقدس و محفوظ است. جبهه مقاومت و ایران به عنوان پرچم دار آن، اجازه نمی دهد كشورهای اسلامی تجزیه شوند و مسلمان ها به جان هم بیفتند. مصلحت امت اسلامی در وحدت است. هر کاری دشمنان ما می‌کنند ما باید برعکس آن را انجام دهیم، باید بنای ما وحدت شیعه و سنی و حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی باشد. اگر حمایت ایران از مردم عراق نبود، امروز عراق در دست داعش بود. دشمنان اسلام بدانند، بنای ما حفظ كشورهای اسلامی است.

وی افزود: برخی کشورهای فرصت طلب منطقه، گاهی به نفع سوریه و گاهی بر علیه آن، اقداماتی را انجام می دهند؛ اما بدانند این سیاست ها ماندگار نخواهد بود. عربستان بداند اگر یمن را ترک نکند، یمن باتلاق عربستان سعودی می شود. آنچنان که ویتنام برای آمریکایی ها شد.

ولايتی در پايان تاكيد كرد: دشمنان می خواهند با برجام به ايران فشار بياورند و برای مردم اين كشور بحران درست كنند.  باید بگوییم همانگونه كه رهبری فرمودند اگر آمریکا برجام را پاره کند، ایران برجام را آتش خواهد زد؛ آمریکا می خواهد از برجام یک پوسته ای باقی بماند. اما ما می گوييم برجام نه يك كلمه زياد و نه يك كلمه كم. فكر نكنند كه اگر برجام را آن طور كه بايد اجرا نكنند، ما به آن پای بند می‌مانيم. بر اساس یک تحلیل آنها تقسیم نقش کرده‌اند که اروپایی‌ها محکم از برجام دفاع کنند، فرانسوی‌ها مسائل موشکی را مطرح کرده،‌ انگلیس حضور در منطقه داشته باشد اما متوجه نشدند که موضع ایران چیست. موضع ایران در منطقه تشکیل جبهه متحده واحده اسلامی است و ایران اجازه نمی‌دهد که آنها مرزها را تغییر دهند.

ايران اجازه نمی‌دهد مسلمانان به جان هم بيفتند/ آمریکا می‌خواهد از برجام پوسته‌ای باقی بماند

رئيس رسانه ملی:هر کس که اهل قرآن است، باید خود یک رسانه باشد

دکتر علی عسکری رئيس رسانه ملی، هم در افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، با بیان اینکه رسول خدا (ص) رسانه نورانی و پاک و قرآن نیز رسانه‌ای است که همه انسان‌ها را تحت تاثیر انوار نورانی خود قرار می‌دهد، تاکید کرد: هر کس که اهل قرآن است باید خود یک رسانه باشد، رسانه‌ای برای دفاع از اسلام و ولایت حقه الهی.

وی انس با قرآن را منشا قدرت کشور‌های اسلامی و جهان اسلام دانست و تصریح کرد: تمسک به قرآن کریم و عمل به آیات آن می‌تواند مسلمانان را از شر دشمنان محفوظ دارد و سبب آرامش آنان شود.

متن كامل سخنرانی رئيس رسانه ملی در اين مراسم را اينجا بخوانيد.

گفتنی است؛ پس از صحبت های رئیس سازمان صدا و سیما، گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) به اجرا پرداختند.

شايان ذكر است؛ ایران از امروز میزبان بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی از ۸۴ کشور جهان در بخش آقایان، بانوان، روشندلان و طلاب علوم دینی است تا پس از ۵ روز رقابت قرآنی نفرات برتر بخش‌های مختلف این مسابقات مشخص شود.

در بخش آقایان این دوره از مسابقات و در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم مجموعاً ۸۷ شرکت‌کننده از کشور‌های مختلف دعوت شده‌اند؛ رقابت‌ها در این بخش از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین ماه و در مرحله مقدماتی آغاز می‌شود. همچنين در رشته قرائت تحقیق ۴۱ شرکت‌کننده و در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز ۴۶ شرکت‌کننده حضور دارند.

انتهای پيام/

رئيس رسانه ملی: هرکس که اهل قرآن است، باید یک رسانه باشد

پيام آيت الله جوادی آملی به مسابقات قرآن كريم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
ملت از برجام هیچ خیری ندید ولی مسئولان خود را به کوچه ی علی چپ زده اند
Germany
ناشناس
۲۲:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
در پی انتشار ویدیویی از صحنه ضرب و شتم شدید یک دختر توسط مامور زن گشت ارشاد، وزیر کشور دستور پیگیری ماجرا تا روز شنبه را صادر کرد. معصومه ابتکار معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری نیز این برخورد را به شدت محکوم کرده است.
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
لعنت به امریکای بی عرضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
زنده باد کشورم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
لطفا فیلمش راهم بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
لعنت بر آمریکا که باید ارزوشو به گور ببره
آخرین اخبار