جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: ۱۶ هکتار از اراضی ملی روستای کنارستان شهرستان عنبرآباد به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین مرادکریمی جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان با توجه به تلاش نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی در راستای پیشگیری از تصرف حدود ۱۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان عنبرآباد گفت: با اقدام قاطع و به‌هنگام از تصرف اراضی ملی روستای کنارستان این شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه از این تصرف در پی گزارش نیرو‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت شهرستان عنبرآباد مطلع شدیم افزود: با پیگیری واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان عنبرآباد و اخذ حکم قضایی این اراضی ملی خلع ید شدند.

مرادکریمی با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از تصرف مجدد پس از اجرای حکم تابلوی هشداری در محل مذکور نصب شده است، تصریح کرد: سودجویان به منظور کشت و زرع به این اراضی تعرض کرده بودند که در راستای حفظ و حراست از منابع ملی از تصرف آن قاطعانه جلوگیری شد.

جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: این اراضی که متعلق به بیت‌المال بودند، دارای ارزش بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هستند که با تدابیر صورت گرفته، این زمین‌خواری متوقف شد.

وی با تأکید بر برخورد جدی با متصرفان اراضی ملی و اقدام فوری در این بخش افزود: با توجه به اینکه هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎شود به دور از هرگونه مماشات و مسامحه در این زمینه اقدام می‌کنیم.

جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان تصریح کرد: شماره تماس ۱۵۰۴ «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی» همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردمی در زمینه آتش‌سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و ... است تا بلافاصله اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار