نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل توسعه اقتصادی را در منطقه شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کریمی، نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده اصلاحیه نقشه منطقه آزاد تجارى صنعتى اردبیل که شامل مناطق نمین، گرمى، بیله‌سوار و پارس‌آباد است مورد تصویب کارگروه کارشناسى کمیسیون اقتصادى مجلس شوراى اسلامى قرار گرفت.

وی با اشاره به اصلاحات در نظر گرفته شده در نقشه منطقه آزاد استان بیان کرد: کاهش محدوده 30 هزار هکتاری به 10 هزار هکتار و اضافه کردن نمین به این محدوده از جمله اصلاحات در نظر گرفته شده برای این نقشه بود تا بتوانیم نقشه کامل و جامعی را برای منطقه آزاد اردبیل تدوین و مصوب کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با اضافه شدن شهرستان نمین به محدوده منطقه آزاد استان جمعیت 700 هزار نفری مرکز استان می‌توانند از مزایای ایجاد این منطقه بهره‌مند شوند که امیدواریم بتوانیم در گام‌های بعدی نیز شاهد اقدامات مناسبی در راستای ایجاد این منطقه در استان باشیم.

کریمی رونق تولید، افزایش درآمد و توسعه اشتغال را از مزیای مهم ایجاد منطقه آزاد دانست و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی و تدابیری که اتخاذ شده نه تنها منطقه آزاد مکانی برای واردات کالاهای خارجی نخواهد بود بلکه زمینه برای بهره‌مندی بازاریان و اصناف نیز از مزایای این منطقه فراهم شده و توسعه اقتصادی در استان را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه ویژه‌ در مجلس برای پیگیری مناطق آزاد گفت: نزدیکی به بزرگراه، فرودگاه، ایستگاه راه‌‌آهن و  گمرک از جمله امتیازات استان برای ایجاد منطقه آزاد در منطقه است و تمامی تلاش نمایندگان استان اردبیل در سال حمایت از کلای ایرانی تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل در مجلس بوده تا بتوانیم از این طریق به اهداف مورد نظر و تعیین‌شده دست یابیم.

انتهای پیام/ع

ایجاد منطقه آزاد تجاری در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.