مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: نسل جدید و امروزی کم تحمل هستند بنابراین باید زمینه تاب‌آوری افراد جامعه را افزایش دهیم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان صبح امروز در کارگاه آموزشی طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در جوامع محلی در سنندج گفت: این کارگاه که به مدت چهار روز در کردستان برگزار می‌شود برای سومین سال متوالی در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به رویکردهای اجرای طرح تاب‌آوری در استان عنوان کرد: در سال نخست اجرای این طرح زنان آسیب‌پذیر، در فاز دوم رویکرد عمومی و در اجرای فاز سوم طرح یاد شده تاب آوردن در جوامع محلی مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان یادآور شد: آمار نزاع‌ها، پرونده‌های دادگاهها، عصبانی بودن و مشکلات موجود جامعه به دلیل تاب‌آوری کم است و باید تاب آوری افراد را بالا برد.

آژیر عنوان کرد: نسل جدید و امروزی کم تحمل هستند و تاب‌آوری در جامعه ندارند بنابراین باید زمینه تاب‌آوری افراد جامعه را افزایش دهیم تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

وی با اشاره به ویژگی افراد تاب‌آور افزود: انعطاف‌پذیری، چاره‌سازی، رضایت از زندگی، شرایط بر طبق انتظارات فرد از ویژگی‌های افراد تاب آور است.

وی خاطر نشان کرد: تاب آوری حلقه مفقوده‌ای در زندگی ما در بحث نارضایتی زندگی زناشویی و افسردگی و غیره است و وقتی شوک یا استرسی وارد می‌شود فرد تاب‌آور سریعتر می‌تواند به شرایط قبل از شوک برگردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد باید درگیر اجرای این طرح شوند، اضافه کرد: در هر شهرستان دو تسهیل‌گر که با نقاط آسیب‌پذیر شهر خود آشنایی دارند، انتخاب شدند که باید با سازمان‌های مردم نهاد در راستای توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ د م

کردستان پیشتاز اجرای سومین دوره طرح تاب‌آوری در کشور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.