مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: با ورود ۱۵۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد ۱۵۵ دستگاه اتوبوس فرسوده از این ناوگان خارج شد.

خروج ۱۵۵ دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی اصغر نیشابوری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: حمل و نقل عمومی تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد و در این بین سهم ناوگان اتوبوسرانی بیشتر از دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی است.

وی در ادامه افزود: ۷۳۴ دستگاه اتوبوس سازمانی، ۷۰۰ دستگاه خصوصی، ۴۲۸ دستگاه اتوبوس تحت نظارت و ۲ هزار و ۶۰۱ دستگاه مینی بوس تاییدیه معاینه فنی دریافت کرده اند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت : تداوم استفاده از گازوئیل با استاندارد یورو ۴، مشارکت در پویش روز‌های بدون خودرو و ممنوعیت استفاده از خودرو‌های کاربراتوری برای پیمانکاران سازمان و کاشت ۸۰۰ اصل درخت در سال ۹۶ در پایانه‌های اتوبوسرانی مشهد از دیگر اقدامات در راستای توجه به محیط زیست و هوای پاک می‌باشد.

نیشابوری افزود: همچنین برای کنترل آلایندگی با تجهیز یک دستگاه خودرو به دستگاه آنالیز تست دود با مشارکت محیط زیست به منظور بررسی و پایش دودزایی اتوبوس‌ها اقدام شده است.

وی در خصوص خرید اتوبوس‌های جدید، گفت: ۵۵ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۵ دستگاه اتوبوس یورو ۴ خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: در حوزه توجه به محیط زیست و کاهش آلودگی هوا به استفاده از تکنولوژی‌ها در سازمان اتوبوسرانی توجه ویژه شده و در این راستا سامانه هوشمند الکترونیک (AFC- AVL) برای کنترل و نظارت بر ناوگان به کارگیری شده است.

نیشابوری از اجرای مسیر ویژه خط BRT ۳ خبر داد وافزود: این خط از انتهای شهید بسکابادی (بولوار حر) تا پایانه الهیه واقع شده که تا کنون حد فاصل حرم مطهر تا میدان توحید ایزوله شده است و شاهد افزایش سرعت جابجایی مسافران در این بخش از مسیر می‌باشیم.

انتهای پیام // ح. ص

 

 اتوبوس های  فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی مشهدخارج شدند

 
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.