رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های این استان در جهت مقابله با آفت برگخوار بلوط خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در بهار امسال آفت برگخوار بخش‌هایی از جنگل‌های استان را تحت تاثیر قرار داده است، در همین راستا توسط محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بررسی خیلی خوبی را روی این آفت٬ چرخه زندگی و اقداماتی که باید در طبیعت استان برای مهار آن انجام شود صورت پذیرفته و با همکاری و مشارکت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور نسبت به کانون کوبی موضوع اقدام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: در برنامه داریم در آینده مقدار یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان را مورد پایش قرار داده و رصد نماییم که وضعیت جنگل‌های استان در بهار سال آینده به چه صورت خواهد شد.

بازدار اظهار داشت: آنچه ما از وضعیت طبیعت و شرایط اقلیمی سال گذشته٬ زوال بلوط و خشکسالی که در سال‌های گذشته در استان به وقوع پیوست می‌دانیم موجب شده اتفاقاتی در طبیعت استان رقم بخورد که منتهی به آفت و خشکیدگی بلوط شده و این‌ها عواملی است که با هم در ارتباط هستند.

وی گفت: سال گذشته زمستان خوبی نداشتیم، در زمستان برف و سرما در کنترل آفات و امراض در طبیعت استان مؤثر است، از همین روی شرایط را برای طغیان این آفت مساعد نمود در همین راستا به دنبال این هستیم با استفاده از کنترل کننده‌های طبیعی٬ پایش و اقدامات غیر شیمیایی این آفت را کنترل نماییم.

بازدار بیان کرد: تأکید ما عدم استفاده از عوامل شیمیایی است، در واقع با اقدامات پایش و بیولوژیکی در نظر داریم این آفت را کنترل کنیم.

این مسئول اظهار داشت: در جلسه شورای تات یک کارگروه تخصصی تشکیل شده که ظرف یک هفته اقداماتی که باید در طبیعت به منظور مهار این آفت انجام دهند را گزارش نمایند و در این راستا مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان دارای متخصصین خوب و توانمدی است که می‌توانند نسخه‌ی لازم را ارائه نموده تا طی سنوات آینده این آفت را در طبیعت استان مهار نمایند.

انتهای پیام/م

یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان پایش می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.