مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۷۰۰ تن باقلا از این زمین‌ها برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد مرادی، مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: به صورت میانگین از هر هکتار حداقل ۹ تن محصول باقلا برداشت می‌شود.

وی افزود: باقلای شهرستان پلدختر پس از برداشت به استان‌های همجوار و تهران حمل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر افزود: با توجه به اینکه کشت باقلا در این شهرستان از اواخر مهرماه آغاز می‌شود برای آبیاری بیشتر از نزولات آسمانی استفاده می‌شود و به عنوان تناوب زراعی در زراعت حائز اهمیت است.

وی گفت: در شهرستان پلدختر روستا‌های رنگین بان، چم گز، کنار بلوط، جلوگیر، چم مهر، باباخوارزم، گری بلمک، چاله هلوش، هلوش، باغ گل گل، سراب حمام، مورانی، افرینه و سایر مناطق به کشت باقلا می‌پردازند.

مرادی افزود: قیمت فروش محصول باقلا در نخستین برداشت سال زراعی قبل تا حدود هر کیلوگرم ۱۱ هزار ریال به فروش می‌رسید، ولی در این اواخر تا هر کیلوگرم پنج هزار و ۵۰۰ ریال کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: ارزش اقتصادی این میزان تولید باقلا در شهرستان پلدخترحدود ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر افزود: وجود واسطه‌ها از عمده مشکلات کشاورزان در بخش فروش باقلا و محصولات کشاورزی به ویژه صیفی جات است که موجب ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

انتهای پیام/د

۳۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.