مدیر کل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:از هیچ کوششی برای نجات جنگل‌های زاگرس دریغ نمی‌کند و این امر، یکی از اولویت‌های کاری سازمان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ طغیان آفت پروانه جوانه خوار و برگ خوار بلوط به جنگل‌های زاگرس، از جمله آفاتی است که می‌تواند خسارت‌های شدید و جبران ناپذیری بر پیکره درختان ارزشمند بلوط وارد کند.

در این راستا، پس از رایزنی‌های مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیر کل حفاظت و حمایت این سازمان به لرستان آمده و خود از نزدیک شاهد روند رو به رشد این آفت خطرناک شدند.

بازدید مدیر کل حفاظت و حمایت سازمان جنگلها در کشور، از جنگل های بلوط

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، عملکرد مخرب این آفت را تشریح نمود و گفت : گستردگی و پراکندگی جنگل‌های بلوط و انتشار این آفت در سطح جنگل‌های زاگرس، عملیات حفاظت و مراقبت را با مشکل مواجه نموده است.

شیرزاد نجفی با بیان اینکه کانون‌های مهم و حساس آلوده به این آفت شناسایی شده است، گفت: دستور اقدامات پیشگیرانه و عملیات سم پاشی در بخش سپید دشت، چم چیت و دیگر نقاط بحرانی آلوده به این آفت در روز‌های آینده صورت می‌گیرد.

وی گفت:امیدواریم با سم پاشی و مراقبت از کانون‌های حساس، بتوانیم گام موثر و بلندی در امر حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط برداریم.

بازدید مدیر کل حفاظت و حمایت سازمان جنگلها در کشور، از جنگل های بلوط

در ادامه، افراسیابی، مدیر کل حفاظت و حمایت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تغییر اقلیم، عدم بارش‌های مناسب سالانه، ورود ریزگرد‌ها به کشور و نشستن بر روی برگ درختان و بستن روزنه آنها، گرم شدن هوا و... می‌تواند از عوامل شیوع این آفت باشد.

بهمن افراسیابی بهترین راه مبارزه با این آفت را، سم پاشی عنوان کرد و افزود : از هیچ کوششی برای نجات جنگل‌های زاگرس دریغ نمی‌کند و این امر، یکی از اولویت‌های کاری سازمان است.

بازدید مدیر کل حفاظت و حمایت سازمان جنگلها در کشور، از جنگل های بلوط

انتهای پیام/د

طغیان آفت پروانه جوانه خوار و برگ خوار بلوط به جنگل‌های زاگرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.