دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، گفت: امروزه کارگران بر اساس قراردادهای 15 روزه و 3 ماهه کار می‌کنند و این موضوع به نفع کارگران و به ضرر کشور و کارفرمایان است.

هادی ابوی، دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر بالا بردن مقام کارگر اظهار کرد: مطرح کردن و شنیدن مشکلات کارگران می‌تواند در بهبود وضعیت آن‌ها مفید باشد.

ابوی افزود: طی سال‌های گذشته موضوع امنیت کاری کارگران و معیشت آن‌ها پا بر جا بوده است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه، 80 درصد قردادهای کارگران، قردادهای کوتاه مدت و موقت است، گفت: این موضوع امنیت شغلی آن‌ها را به خطر می‌اندازد و موضوع قراردادهای کاری از دغدغه‌های اصلی کارگران است.

وی در ادامه بیان کرد: امروزه قراردادهای 15 روزه و 3 ماهه مد شده و به ضرر کشور و کارفرمایان است و به ضرر کارگر نیست، زیرا کارگر می‌داند بیشتر از این مدت تعیین شده مشغول به کار نیست، لذا دل نمی‌سوزاند و این مسئله در نهایت منجر به بی مسئولیتی و تولید کالای بی کیفیت می‌شود.

ابوی با تاکید بر اینکه قردادها باید دائم باشند و در این زمینه نیز باید فرهنگسازی شود، گفت: اگر کارگر بداند در جایی که مشغول به کار است، به صورت دائم در آنجا خواهد بود، احساس مسئولیت خواهد کرد و این موضوع به نفع کشور و کارفرما خواهد بود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه نظام روابط کار به هم خورده است، گفت: این موضوع به کشور ضربه خواهد زد، چرا که کارگر در بطن جامعه است و می‌تواند خیلی مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه  کارگران با عقد قردادهای کوتاه مدتی که مبتنی بر هیچ ارگان دولتی نیستند، نمی‌توانند محصول دسترنج خود را ببینند و لمس کنند، افزود: بر اساس آمارها، تمام کارفرمایان موفق، قرارداد کارگرانشان به صورت بلند مدت و دائم است و همین امر باعث می‌شود که که آن‌ها احساس مالکیت کنند و در نهایت تولید محصول با کیفیت را داشته باشیم.

ابوی بیان کرد: بهترین حامی کارفرماها، کارگران هستند و کارفرمایان باید قانون کار را رعایت کنند.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان گفت: کارگران باید وجدان کاری داشته باشند و بهتر کار کنند و همچنین هر کارگر باید در یک تشکل کارگری عضو شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارکر ، کارفرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار