سیستان و بلوچستان در سالروز با سعادت و سراسر نور سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام زین العابدین (ع) غرق در جشن و نور و سرور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مردم ولایت مدار سیستان و بلوچستان با چراغانی و آذین بندی خیابان ها، معابر و کوی و بزن و پخش نقل و شیرینی عشق و ارادت خالصانه خود را نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع) با برگزاری آیین‌های جشن و سرور در مساجد و تکایا و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عموم مردم سالروز ولادت سه اختر تابناک خاندان عصمت و طهارت را گرامی می‌دارند.

برگزاری ساز و دهل محلی و رقص شمشیر و موسیقی سنتی در معابر و میدان‌ها شور و حال خاصی را در شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.

جشن‌های با شکوه اعیاد شعبانیه که از دیشب و امروز در شهرستان‌های زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، میرجاوه، خاش، ایرانشهر، سراوان، دلگان، نیکشهر، سرباز، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب سوران، کنارک و چابهار آغاز شده فردا و پنجم شعبان ادامه دارد.

سومین پیشوای شیعیان جهان، امام حسین (ع) در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در سال‌های بعد با قیامی سرنوشت ساز، آموزگار آزادگی و شجاعت نام گرفت و این گونه به جامعه اسلامی حیاتی تازه بخشید.

امام حسین (ع) دارای لقب‌هایی همچون «سیدالشهدا، الشهید السعید، الامام الثالث، رشید، طیّب، وفیّ، مبارک، سبط، تابع لمرضاه الله و الدلیل علی ذات الله» و کنیه ایشان «ابوعلی» است.

**چهارم شعبان، سالروز ولادت با سعادت پرچمدار بزرگ کربلا، حضرت عباس بن علی (ع) است. ابوالفضل العباس (ع) در سال ۲۶ هجری قمری، در مدینه منوره دیده به جهان گشود. وی در دامان امیرالمؤمنین علی علیه السلام و مادر گرامی اش به گونه‌ای پرورش یافت که به مظهر غیرت، ایثار و شجاعت، بدل گشت. عباس بن علی علیه السلام در طول حیات خویش از محضر پدر و برادرانش، بیشترین بهره را برد و جامع فضایل نیکو گردید. آن بزرگوار آن چه را از محضر آن سه امام معصوم آموخته بود، در کربلا آشکار ساخت و حماسه ساز نام آور عاشورای حسینی شد.

**امام زین العابدین حضرت سجاد علیه السلام در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود.

پدر بزرگوار امام زین العابدین، حضرت امام حسین علیه السلام امام سوم شیعیان جهان و مادر گرامی آن حضرت ـ. چنان که مشهور است ـ. شهربانو دختر یزدگرد آخرین پادشاه سلسله ساسانیان و از نوادگان انوشیروان است. او از بهترین زنان عصر خویش محسوب می‌شده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشن شعبانیه در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار