خلدون حمود تهیه‌کننده اهل سوریه که در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، این رویداد فرهنگی را در سطح بین المللی می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «باران حمص »که در شب نخست جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد، روایتی متفاوت از نبرد ارتش سوریه با داعش را روایت می کرد. 

پس از پایان فیلم با خلدون حمود تهیه کننده سوری فیلم باران حمص صحبت کردیم. وی درباره سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به خبرنگار ما گفت: این نخستین بار است که در این جشنواره حضور پیدا کردم. شور و شوق فراوانی در این جشنواره وجود دارد و تمامی فیلم ها نظر من را به خود جلب کرده است. از نحوه دعوت و احترام فراوانی که به من گذاشتند، شگفت زده شدم. این جشنواره کم نقص است و در سطح بالایی قرار دارد و در جایگاه جشنواره های بین المللی است. فکر می کنم تفاوت چندانی میان این جشنواره و جشنواره های بزرگ دنیا نیست.

وی در خصوص فیلم سینمایی باران حمص اظهار کرد: این فیلم بر اساس یک داستان واقعی است که در شهر حمص اتفاق افتاده است. داعش محاصره شده است و نیاز به غذا دارد، از طرفی برخی از مردم سوریه هم اسیر شده اند. به همین دلیل تبادلی میان  اهالی حمص و داعش، برای غذا و اسرا اتفاق می افتد. در همین حال یک رویداد عاطفی و احساسی رخ می دهد. در داستان فیلم دو شخص اختلاف نظرهایی با هم دارند، اما برای نجات مردم به اتفاق نظر می رسند.

جشنواره جهانی در سطج بالایی قرار دارد

خلدون حمود در خصوص هدف از ساخت این فیلم، اظهار کرد: در سراسر دنیا، رسانه ها برداشت خود را از داعش، النصره ارائه می کنند. البته در هر جنگی هر کس روایتی از اتفاقات دارد. من خودم ساکن آن جا بودم و همه چیز را دیدم، برای اینکه گمراهی و یا بد فهمی در خصوص اتفاقات سوریه میان مردم دنیا پیش نیاید، وظیفه خود دانستم که آن را به تصویر بکشم.

وی افزود: من تمام تلاشم را کردم که یکپارچگی و اتحاد مردم سوریه را نمایش دهم و  بگویم که با وجود تمام اتفاقاتی که برای سوریه رخ داده است، لطمه ای به اتحاد مردم این کشور وارد نشده است.

این تهیه کننده در پایان اضافه کرد: از مسئولان جشنواره جهانی فجر تشکر می کنم و آینده روشنی را برای این فستیوال بزرگ و سینمای ایران متصور هستم. 

گفتگو از فایزه آقابابایی

انتهای پیام/

نظر یک تهیه کننده اهل سوریه درباره جشنواره جهانی فیلم فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار