سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان سه بیمارستان در سیستان و بلوچستان کلنگ زنی می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در حوزه این دانشگاه در سیستان و بلوچستان، بزودی سه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زاهدان، ایرانشهر و چابهار کلنگ زنی می‌شود.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری در رابطه با پیگیری برای ساخت این سه بیمارستان اظهار داشت: تلاش داریم تا پایان دولت دوازدهم عملیات ساخت این بیمارستان‌ها به پایان برسد.

وی افزود: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان در مسیر توزیع عدالت در ارائه خدمات برای استفاده اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه در حاشیه شهر زاهدان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود ۲ کلینیک فوق تخصصی عدالت و سلامت در شهر زاهدان، راه اندازی این بیمارستان نیز نقش مهمی در دسترسی بهتر اقشار مختلف جامعه به خدمات درمانی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: ماهانه ۱۷ هزار بیمار به صورت سرپایی به کلینیک عدالت و حدود پنج هزار نفر به کلینیک سلامت زاهدان برای دریافت خدمات فوق تخصصی با کمترین هزینه مراجعه می‌کنند.

دکتر هاشمی افزود: با افتتاح آزمایشگاه کلینیک عدالت در هفته سلامت به طور قطع آمار مراجعه کنندگان به این مرکز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه سامانه سلامت سیستان و بلوچستان موفق شده تا بر بیماری‌های عفونی و واگیردار مانند وبا، مالاریا و سل غلبه کند.

وی ادامه داد: هم اینک بیماری‌های مزمن غیرواگیر ناشی از سبک زندگی غلط، نداشتن تحرک کافی، پرخوری، مصرف فست فود‌ها و ... در کنار تصادفات جاده‌ای مهمترین علل تهدید کننده سلامت مردم محسوب می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: کاهش مرگ و میر و ناتوانی‌های ناشی از بیماری‌های مزمن غیر واگیر و تصادفات جاده‌ای مستلزم مشارکت عمومی مردم است.

هاشمی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سیستان و بلوچستان انجام شده است و تاکید وزیر بهداشت تا پایان دولت فعلی دیگر بحث محرومیت در حوزه سلامت مردم این استان را نخواهیم داشت.

وی راه اندازی مرکز ناباروری مولود و مرکز رادیوتراپی در مجتمع بیمارستانی علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان را از دستاورد‌های طرح تحول نظام سلامت دانست و بیان کرد: تاکنون ۸۱ مورد بارداری موفق در این مرکز به ثمر نشسته و ۲۱۶ بیمار نیازمند به اشعه درمانی (رادیوتراپی) خدمات مورد نیاز خود را در این بیمارستان دریافت کردند.

وی افزود: همچنین یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین بخش‌های سوختگی کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است.

انتهای پیام/گ

کلنگ زنی بیمارستان در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار