استاندار خوزستان از در معرض خطر بودن دیواره سازه های آبی شوشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دیواره سازه آبی شوشتر در آثار جهانی یونسکو ثبت شده اند بیان داشت: این سازه های تاریخی باستانی در معرض خطر هستند و ترمیم و حفظ آن ها ضروری است.

وی اذعان کرد: سازه های آبی در استان در سطح دنیا کم نظیر و بعضاً بی نظیر و این سازه ها گنجینه آبی تاریخی دیرینه و زمینه شناخت میراث کهن این استان هستند.

شریعتی بر برنامه ریزی دقیق برای نجات این سازه ها تاکید کرد و اظهار داشت: اقداماتی که تاکنون برای حفظ این سازه ها انجام شده ناموفق بوده و باید رویکرد و روش جدیدی صورت گیرد.

استاندار خوزستان افزود: سازمان آب و برق استان متولی اصلی در این زمینه نیست و در حد توان کمک هایی دارد که البته برای حفظ این سازه ها کافی نیست و انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی که متولی اصلی است با برنامه مدون علمی و کارشناسی در جهت حفظ این بنیه ها تلاش نماید.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سمن ها در حفظ آن ها تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی به ظرفیت گردشگری سازه های آبی خوزستان اشاره و اظهار کرد: این ابنیه ظرفیت خوبی برای اشتغال و توسعه است اما متاسفانه ما در این زمینه کم تر بهره لازم را برده ایم.

وی در ادامه اذعان داشت: برای تدوین طرح جامع حفظ آثار میراثی و گردشگری استان با محوریت سازه های آبی به منظور توسعه گردشگری و حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی خوزستان آمادگی داریم.

شریعتی گفت: این مطالعه جامعه توسط چند مشاور انجام شود و سازمان میراث فرهنگی نسبت به تدوین آن اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه استفاده خوزستان از گردشگری متناسب با داشته های آن نیست، تصریح کرد: باید تلاش کنیم میراث فرهنگی استان سهم خود را داشته باشد و نقش خود را ایفا نماییم.

انتهای پیام/گ

دیواره سازه های آبی شوشتر در معرض خطرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.