از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 5 هزار گردشگر از سراسر جهان از آثار تاریخی و مذهبی شوش دیدن نمودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید دیناروند، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 5 هزار گردشگر خارجی از 30 کشور جهان از آثار تاریخی و مذهبی شوش دیدن کردند.
وی افزود: این گردشگران از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، لهستان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، چین، نروژ، تایلند،کره جنوبی، استرالیا، هند، ترکیه، پاکستان، نیوزیلند، کوبا، هلند، سوئیس، اتریش، عراق و کویت به شوش سفر کردند.
دیناروند اذعان کرد: گردشگران آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی بیش ترین و گردشگران ژاپنی و چینی کم ترین شمار بازدید کنندگان از آثار باستانی شوش طی امسال را به خود اختصاص دادند.
این مقام مسئول اظهار داشت: این گردشگران در سفر به شوش از ظرفیت های گردشگری زیارتی و باستانی شوش از جمله حرم حضرت دانیال (ع) و دعبل خزاعی، قلعه تاریخی شوش، موزه، زیگورات چغازنبیل، شهر شاهی، شهر صنعتگران، آپادانا و جاذبه های طبیعی چون 3 رودخانه شاوور، دز و کرخه دیدن نمودند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش تصریح کرد: بیش از یکصد محوطه تاریخی در شهرستان شوش وجود دارد که تاکنون 35 محوطه ثبت ملی شده و 20 محوطه دیگر نیز پرونده آن ها تکمیل شده و سال آینده ثبت ملی خواهند شد، ضمن اینکه تا 2 سال آینده مابقی محوطه های تاریخی شوش نیز ثبت می شود که این موضوع در کشور کم نظیر است.
محوطه باستانی شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود و به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
انتهای پیام/گ

آثار تاریخی شوش زیر ذره بین گردشگران خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.