مقامات کره جنوبی اعلام کردند در حال انجام بررسی‌های لازم برای تغییر توافق آتش‌بس با کره شمالی و تبدیل آن به توافقنامه صلح هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد در حال انجام بررسی های لازم برای تغییر توافق آتش بس چند ساله با کره شمالی و دستیابی به یک توافق صلح با این کشور است.

یک مقام بلندپایه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اظهار کرد دو کره در حال گفتگو و بررسی راه حل های مختلف برای بهبود وضع امنیتی شبه جزیره کره و تغییر آن به ساختاری کاملا صلح آمیز هستند.

یکی دیگر از مقامات کره جنوبی نیز اظهار کرد جایگزینی توافق آتش بس با توافق صلح با کره شمالی مشروط بر این است که پیونگ یانگ دست از آنچه «بلندپروازی های هسته‌ای» خوانده شده است، بردارد.

«چانگ یو یونگ» رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی، نیز اظهار کرد سئول و واشنگتن در حال بررسی گزینه های مختلف برای ترغیب کردن کره شمالی به خلع سلاح هسته ای هستند.

کره جنوبی در حالی در تلاش است تا توافق صلح با کره شمالی را جایگزین آتش بس کند که «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور، برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در هفته آتی آماده می شود.

انتهای پیام/

کره شمالی در پی انعقاد توافق صلح با کره شمالی

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار