استاندار گلستان گفت: استان گلستان با تصویب و اعطا تسهیلات رفع موانع و رونق تولید و افزایش ۱۲ درصدی، رتبه پنجم کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که امروز عصر برگزار شد گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ۹۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۸۵۷ واحد تولیدی در گلستان اعطا شد.


هاشمی افزود: استان گلستان رتبه ۲۲ کشور را در شاخص‌های اقتصادی دارد که با تصویب و اعطا تسهیلات رفع موانع و رونق تولید در پایان سال ۹۶ به رتبه پنجم کشور دست یافت.


استاندار گلستان به تولیدات ید استان اشاره کرد و گفت:گلستان تنها استان تولید و صادرکننده ید در کشور است، که هم اکنون ظرفیت تولید ید در استان ۴۰۰ تن است که با مجوز‌های جدید امیدواریم این میزان تا پایان سال به یک هزار تن برسد.

وی گفت:: در برنامه ششم توسعه تولید ید در استان گلستان باید به ۲ هزار تن برسد که امیدواریم به این میزان تولید برسیم.

وی افزود: در سال گذشته از محل اجرای طرح بازسازی و نوسازی صنایع نیز ۱۹ واحد تولیدی استان موفق به اخذ ۴۹ میلیارد تومان تسهیلات شدندکه از این جهت نیز استان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندارگلستان به حوزه گردشگری هم اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۱۱ میلیون نفر گردشگر حضور داشتند که نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته و در عین حال با اقامت بیش از یک و نیم میلیون مسافر همراه بوده است.

انتهای پیام /گ/ق
 
 

کسب رتبه پنجم گلستان با تصویب و اعطا تسهیلات رفع موانع و رونق تولید 

برچسب ها: استانداری ، صادرات ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.