نخستین عمل موفقیت‌آمیز جراحی تومور نخاعی در بیمارستان قائم (عج) فیروزآباد انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احسان برزیده سرپرست تیم جراحی نخستین عمل تومور نخاعی در فیروزآباد گفت: این عمل پس از تشخیص تومور نخاعی در ناحیه کمری خانمی ۶۸ ساله و به مدت چهار و نیم ساعت انجام شد.

وی افزود: در این عمل تومور ۷ سانتی که ریشه‌های عصبی در نقطه حساس نخاعی را دربرگرفته بود به‌طور کامل از بدن بیمار خارج شد.

برزیده ادامه داد: تومور‌های نخاع شامل رشد توده‌های بافتی غیرسرطانی (خوش خیم) و یا سرطانی (بدخیم) در نزدیکی و یا داخل طناب نخاع و یا در داخل استخوان‌های ستون فقرات است.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم فیروزآباد بیان کرد: چه تومور‌های سرطانی و چه تومور‌های غیرسرطانی نخاع باعث فشار روی نخاع و اعصاب ستون مهره‌ها می‌شوند و در نتیجه باعث بی‌حسی و یا بی‌حرکتی قسمت‌های پایین‌تر از تومور شده و گاهی اوقات تغییراتی در عملکرد روده و مثانه به وجود می‌آورند.

وی اظهار کرد: این آسیب عصبی می‌تواند همیشگی باشد، اما اگر این تومور زود تشخیص داده و درمان شود، شاید بتوان عملکرد اعصاب را به آن‌ها برگرداند.

برزیده تصریح کرد: از علائم تومور نخاعی، درد پشت و کمر بی حسی و ضعف عضلات به ویژه در ناحیه دست و پا، راه رفتن به سختی که منجر به افتادن فرد شود، کاهش حساسیت به درد همچنین گرما و سرما، کاهش عملکرد روده و مثانه و فلج شدن قسمت‌های مختلف بدن بسته به نوع تومور است.
انتهای پیام/ر

عمل موفقیت‌آمیز جراحی تومور نخاعی در فیروزآباد

برچسب ها: درمان ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار