نخستین عمل برداشت تخمک(ovum pick up)، در اتاق عمل بخش IVF مرکز آموزش درمانی حضرت زینب(س) شیراز، با موفقیت انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عالم تاج صمصامی رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س)، گفت: فعالیت عملی بخش IVF بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز به عنوان دستاوردی دیگر از طرح تحول نظام سلامت، از هفتم آذر امسال آغاز شده است؛ در این بخش فوق تخصصی تاکنون چهارصد ویزیت، سی مورد سونوگرافی تخصصی و هفتاد مورد آمایش از زوجین نابارور، انجام شده است.

وی افزود: این بخش با دارا بودن درمانگاه فوق تخصصی، آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، سونوگرافی فوق تخصصی، بیوفیریزینگ، اتاق عمل و واحد مراقبت های پس از عمل جراحی، تنها مرکز دولتی IVF در شیراز برای ارایه خدمات به زوجین نابارور با تعرفه های درمانی دولتی است.

تاج صمصامی بیان کرد: نخستین عمل برداشت تخمک(ovum pick up)، در اتاق عمل بخش IVF این مرکز از سوی دکتر "افسون زارعی" فوق تخصص نازایی، انجام شد؛ در این عمل که نخستین مرحله از فاز دوم فرایند IVF است، 10 عدد تخمک گرفته شده از بیمار برای عمل لقاح، به آزمایشگاه جنین شناسی انتقال داده شد.

فوق تخصص نازایی و پزشک مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س) نیز در این زمینه، گفت: این بیمار در فاز اولیه درمان که حدود سه هفته طول کشیده است، مراحل ویزیت، تزریق دارو، سونوگرافی و آزمایشات تخصصی لازم را با موفقیت گذرانده و برای این عمل آماده شده است.

دکتر "افسون زارعی" افزود: وضعیت ایده آل پس از تزریق دارو، وجود هشت تا پانزده تخمک است که در مورد این بیمار، شرایط ایده آل است.
انتهای پیام/ر

عمل برداشت تخمک IVF مرکز آموزش درمانی حضرت زینب(س) شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار