مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اگر فرهنگ وقف در حوزه سلامت ترویج شود، بسیار اثر گذارخواهد بود، چرا که با زندگی آحاد مردم در ارتباط است.

باید فرهنگ وقف در حوزه سلامت ترویج شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد حجت الاسلام احمدزاده ضمن دیداربا رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس افزود: وقف ظرفیت آن را دارد که پررنگ‌تر در حوزه سلامت حضور پیدا کند و از گذشته‌های دور بیشتر مراکز با سنت حسنه وقف اداره شده است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه سلامت نیازمند ورود خیران برای ایجاد، نوسازی و بازسازی بیمارستان هستیم و می‌توان با ایجاد و امضای تفاهم نامه‌ای میان وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری‌هایی را در این زمینه تعریف کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه وقف سنت پیامبر (ص) است، افزود: ایشان فرمودند: بعد از مرگ انسان ها، پرونده اعمالشان بسته می‌شود مگر اینکه وقف و صدقه جاریه داشته باشد که بعد از مرگ به آن عمل شود و ثمره آن به پرونده اعمال آن شخص می‌رسد.

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره وقف در سال ۹۰ ادامه داد: اگر در هر بیمارستان دفتر مشاوره وقف ایجاد شود افراد می‌توانند در قالب وقف زمین، تخت بیمارستان بسیار اثر گذار باشند.

وی تصریج کرد: اگر فرهنگ وقف در حوزه سلامت ترویج شود، بسیار اثر گذار است چرا که با زندگی احاد مردم ارتباط دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به درمانگاه وقفی مرحوم عبدالله رضوی در سال ۱۳۴۳ گفت: این درمانگاه تمام خدماتش را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهد و تنها در حوزه دندانپزشکی یک سوم هزینه خدمات را دریافت می‌کند.


حجت الاسلام احمد زاده با بیان اینکه بر اساس آمار بیشتر مراکز درمانی استان وقف و یا امور خیریه هستند، تصریح کرد: باید این گونه وقف‌ها تبلیغ و ترویج شود تا اثر گذاری آن برای مردم بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم دراین دیدار گفتاز ظرفیت‌های اوقاف خراسان رضوی در جهت سلامت مردم بهره‌مند خواهیم شد.

دارابی گفت: به زودی تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اوقاف خراسان رضوی امضا می‌شود.

انتهای پیام// ف. غ
 
 

امضای تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اوقاف خراسان رضوی به زودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.