به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهران باهری ، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در مراسم کارگاه آموزشی، آشنایی معلمان ناشنوا با زبان اشاره و ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان ناشنوا در استان را از مهمترین اهداف این کارگاه آموزشی برشمرد .
وی از زبان به عنوان مهمترین عامل ایجاد ارتباط نام برد و بر استفاده از ترکیبی از زبان اشاره و لب خوانی برای آموزش ناشنوایان تاکید کرد.
باهری با اشاره به تحصیل بیش از 400 دانش آموز با نیازهای شنوایی در استان اظهار کرد: زبان آموزی مهمترین رویکرد آموزشی برای ناشنوایان است و باید در مدارس ناشنوایان جدی گرفته شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمان با اشاره به تحصیل 145 دانش آموز ناشنوای استان در مدارس عادی به صورت تلفیقی از تشکیل کارگروه پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان تلفیقی استان با عضویت شورای معاونان آموزش و پرورش استان خبر داد.
باهری بر ایجاد زمینه لازم در راستای تحصیل دانش آموزان ناشنوا به صورت تلفیقی در مدارس عادی تاکید کرد و افزود: فراگیر سازی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، مهمترین سیاست و رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.
انتهای پیام/س