تاثیر حملات هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه همچنان بر بهای نفت و طلا مشهود است.

کاهش بهای نفت و افزایش قیمت طلا در پی حملات هوایی غرب به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با آغاز به کار مجدد بازار نفت در روز دوشنبه در پی حملات هوایی غرب به سوریه و همچنین در پی افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، بهای نفت امروز کاهش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 71 سنت کاهش (معادل 1 درصد) به 71 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 59 سنت کاهش (معادل 0.9 درصد)، 66 دلار و 80 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اعلام کردند حملات هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه در روز شنبه به بهانه حملات شیمیایی در دوما، بر کاهش بهای نفت اثرگذار بوده است.

همچنین بنابر اعلام شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز»، شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 13 آوریل 7 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده‌اند و تعداد کل آنها را به 815 سکو رسانده‌اند. این بیشترین میزان از مارس 2015 محسوب می شود. این درحالی است که با وجود افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، قیمت طلا همچنان 16 درصد از پایین ترین رقم آن در سال 2018، بالاتر است.

حملات هوایی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه بر قیمت طلا هم اثرگذار بوده است. حتی با وجود ثبات در بازار دلار، بهای طلا امروز (دوشنبه) با 0.1 درصد افزایش به 1346.1 دلار رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون در حملات هوایی غرب به سوریه 105 موشک به سوی سه هدف شلیک شد. اهدافی که به ادعای این کشورها از جمله مراکز تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه بود. کشورهای عضو ناتو در حالی سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده اند که هیچ مدرکی برای اثبات ادعای آنها وجود ندارد. حملات هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه در همان روزی انجام شد که قرار بود بازرسان بین المللی برای بررسی حمله شیمیایی ادعایی وارد دومای سوریه شوند.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در روز شانزدهم آوریل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار