افزایش نگرانی‌ها در خصوص تنش‌های ایجاد شده در خاورمیانه باعث بالا رفتن قیمت نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی ها از اینکه تنش‌های ایجاد شده در خاورمیانه بر ذخایر نفتی اثر بگذارد، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) بالا رفت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 27 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد) به 71 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 32 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 66 دلار و 54 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اعلام کردند بازار نفت در پی نگرانی ها از کاهش ذخایر نفتی پس از تنشهای ایجاد شده در خاورمیانه، احتمال تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران و بحران های سیاسی و اقتصادی ایجاد شده در ونزوئلا، با افزایش همراه بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار نفت در سال جاری میلادی دوران پُر رونقی را سپری کرد و بهای نفت خام برنت از زمان کمترین میزان آن از ماه فوریه 2018، با حدود 16 درصد افزایش همراه بوده است. همچنین تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بر تقویت بهای نفت اثرگذار بوده است.

این درحالی است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا که از اواسط سال 2016 تاکنون با حدود 25 درصد افزایش همراه بوده است، بازار نفت را متشنج کرده است. آمریکا هم اکنون روزانه 10.53 میلیون بشکه نفت تولید می کند و پس از روسیه رتبه دوم را از نظر تولید روزانه نفت دارد.

مؤسسه نفت آمریکا قرار است گزارش هفتگی داده های ذخایر نفتی این کشور را اواخر امروز منتشر کند.

به دنبال کاهش ارزش دلار در پی نگرانی ها از آغاز جنگ تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلا هم امروز (سه شنبه) اندکی ثبات داشت. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1345.62 دلار معامله شد.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در هفدهم ماه آوریل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار